اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

از محرومیت‌زدایی در سواحل مکران، تا حضور اولین گروه جهادی در زاچ و داربست + تصاویر

گروه جهادی شهید قورچی‌زاده متشکل از جوانان بسیجی پایگاه بسیج روستای روتان و سیریک زیر نظر بسیج سازندگی استان هرمزگان، در حال فعالیت است و از ابتدای تأسیس و راه‌اندازی تاکنون، خدمات زیادی را به مردم محروم و نیازمند منطقه شرق هرمزگان در سواحل مکران ارائه کرده است.

از محرومیت‌زدایی در سواحل مکران، تا حضور اولین گروه جهادی در زاچ و داربست + تصاویر

خبرگزاری فارس، سیریک - مهرداد احمدی: عده‌ای از جوانانی که بی‌مزد و منت اوقات فراغت خود را خلاصه در خدمت به محرومان جامعه کرده‌اند این روزها روستاهای محروم سیریک در شرق هرمزگان را به‌عنوان پایگاه خدمات‌دهی انتخاب کرده‌اند.

مردم به‌خوبی گروه جهادی شهید قورچی‌زاده را می‌شناسند و روستاها و مناطق محروم مقصد جهادگران بسیجی شهرستان سیریک است.

گروه جهادی شهید قورچی‌زاده متشکل از جوانان بسیجی پایگاه بسیج روستای روتان و سیریک زیر نظر بسیج سازندگی استان هرمزگان در حال فعالیت است و از ابتدای تأسیس و راه‌اندازی تاکنون خدمات زیادی را به مردم محروم و نیازمند منطقه شرق هرمزگان در سواحل مکران ارائه کرده است.

برای کار و خدمت به مردم پا به رکابیم

میثم رئیسی مسؤول گروه جهادی شهید قورچی‌زاده سیریک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به فعالیت چندین ساله‌اش در این گروه جهادی گفت: مبنا و سنگ بنای فعالیت‌های جهادی جوانان بسیجی روستای روتان با شروع ساخت حسینیه و مسجد با محوریت روحانیت آغاز شد و پس از آنکه گروه منسجم شد در سامانه اطلس جهادی کشور ثبت و مجوز قانونی فعالیت خود را از بسیج سازندگی دریافت کرد و تاکنون در مسیر تحقق منویات و گفتمان جهادی و انقلابی رهبر معظم انقلاب در حال حرکت هستیم.

وی افزود: 7 نفر به‌عنوان مدیران و عوامل اصلی گروه جهادی، 25 نفر عضو ثابت گروه و بیش از ۸۰ عضو چرخشی به تناسب زمان و مکان اردوها از اقشار مختلف و جوانان تخصصی را زیر پوشش خود داریم.

مسؤول گروه جهادی شهید قورچی‌زاده سیریک از جمع‌آوری اقلام و پشتیبانی از آسیب‌دیدگان در حوادث غیرمترقبه در سایر نقاط کشور به‌عنوان یک فعالیت مهم گروه جهادی نام برد و اظهار داشت: اعزام نیروی جهادی و اقلام و بسته حمایتی به مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده کشور، اعزام نیروی خدماتی به مواکب پیاده‌روی اربعین در کشور عراق و اعزام نیرو به مناطق سیل‌زده جاسک و بشاگرد از جمله فعالیت‌های مهم این گروه جهادی بوده است.

رئیسی از حضور اثربخش ۴۵ جهادگر در قالب گروه جهادی شهید قورچی‌زاده در سیل دی‌ماه ۹۸ شرق جاسک در سواحل مکران نام برد و گفت: عملیات پاکسازی، تخلیه گل و لای، شناسایی روستاها، خدمات پزشکی و بسته‌های غذایی و برنامه‌های دیگر در مناطق روستایی شهر جاسک اجرا شد و اکنون نیز در ساخت منازل مسکونی نیازمندان و سیل‌زدگان شرق جاسک حضور داریم.

این جهادگر بسیجی، حضور به‌عنوان اولین گروه جهادی فعال در روستاهای صعب‌العبور زاچ و داربست بشاگرد را یکی دیگر از فعالیت‌های مهم و شاخص گروه جهادی شهید قورچی‌زاده معرفی کرد و افزود: بیش از 27 اردو و سفر جهادی مختلف در روستای زاچ و داربست داشته‌ایم و در زمینه توسعه و ساخت این منطقه محروم فعالیت‌هایی چون دعوت از مسؤولان کشوری، انتشار اخبار و تصاویر و رسانه‌ای کردن مشکلات منطقه، دعوت از سایر گروه‌های جهادی همکار و خیرین، پیگیری‌های اداری و دولتی، پیگیری فرآیند انتقال دائم روستا، آبرسانی موقت به روستا، توزیع بسته‌های خدماتی و پک‌های بهداشتی، ساخت سرویس بهداشتی و حمام، نصب منبع آب و لوله‌کشی، توزیع کارت هدیه، توزیع مواد غذایی و البسه و لوازم‌التحریر، برگزاری مراسمات فرهنگی و معنوی، توزیع غذای گرم، خدمات پزشکی و درمان، بررسی و مطالعات و پیگیری ساخت و ساز  روستا در قالب شهرک جدید شهید سلیمانی از جمله خدمات و فعالیت‌های گروه جهادی شهید قورچی‌زاده در روستای زاچ و داربست بوده است.

مسؤول گروه جهادی شهید قورچی‌زاده سیریک، آبرسانی رایگان به مناطق محروم و روستایی سیریک را یکی دیگر از فعالیت‌های این گروه جهادی عنوان کرد که با حمایت آستان قدس رضوی به‌وسیله یک دستگاه تانکر در حال انجام است و ماهانه ۴۰ سرویس آب در حال توزیع است.

وی به فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی در شهرستان سیریک اشاره کرد و عنوان داشت: در قالب طرح «مرمت مؤمنانه» عملیات‌های مختلف عمرانی و ساخت و ساز مسجد، کلاس درس، منزل مسکونی، سرویس بهداشتی و حمام، آبرسانی، توزیع بسته‌های غذایی و معیشتی، فعالیت‌ها و خدمات آموزشی و فرهنگی، تامین لوازم خانگی و جهیزیه نیازمندان و...‌ توسط گروه جهادی شهید قورچی‌زاده سیریک در حال انجام است و بزودی رزمایش بزرگ جهادی تحت عنوان «مرمت مؤمنانه» نیز با مدیریت و برنامه‌ریزی این گروه جهادی انجام خواهد شد تا گام‌های بزرگتری در راستای محرومیت‌زدایی برداشته شود.

رئیسی با بیان اینکه تعامل خوبی با ادارات و مسؤولان دولتی و نهادهای مردمی و دفاتر ائمه جمعه داریم، گفت: سعی کرده‌ایم علاوه بر ارائه گزارش عملکرد به آنها از ظرفیت‌های آنان و خدماتشان در راستای رفع نیاز مردم استفاده کنیم و در آینده نیز گروه را به نقطه مطلوب برسانیم تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم در حوزه‌هایی مانند اقتصاد و اشتغال و کارآفرینی نیز ارائه کنیم و از مسؤولان نهادهای مردمی عمومی انقلاب اسلامی در سطح کشور نیز دعوت می‌کنیم که از فعالیت‌ها و خدمات گروه جهادی ما حمایت کنند.
 
نسخه شفابخش مشکلات کشور کار منسجم جهادی با روحیه انقلابی است

حجت‌الاسلام محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک در دیدار و نشست با عوامل و اعضای گروه جهادی شهید قورچی‌زاده گفت: وقتی مردم به شما روی می‌آورند این فرصت را نعمت بدانید و سعی کنید این نعمت از در خانه شما دور نشود و با قوت و قدرت به کار خود ادامه دهید و فرصت خدمت به مردم را غنیمت بشمارید.

وی افزود: خداوند به برخی بندگانش لطف می‌کند و کار مردم را به طرف اینها سوق می‌دهد و نباید باعث دلشکستگی نیازمند شد چراکه قطعا مشکل وی حل می‌شود و ما شرمنده او خواهیم ماند.

حجت‌الاسلام سالاری، کار در مجموعه جهادی را نعمتی بزرگ از سوی خداوند متعال دانست و اظهار داشت: خدمت به مردم را باید برای خودمان افتخار بداینم و از اینکه ثواب اخروی به دست بندگان خدا به ما می‌رسد باید لذت ببریم.

امام جمعه سیریک ادامه داد: قشنگی زندگی در این دنیا این است که علاوه بر اداره زندگی شخصی و خانوادگی خود به امور دیگر مردم بپردازیم و تا فرصت داریم باید برای درمان دردهای مردم دوندگی کنیم و آرام و قرار نداشته باشیم چراکه زمانی می‌رسد که حسرت این فرصت‌ها و وقت‌های آزاد خدمت بی‌مزد و بی‌منت را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کار جهادی پول و عزت دنیایی ندارد و گاهی فحش و سختی هم دارد، اضافه کرد: در این مسیر ممکن است حرف هم بار آدم کنند ولی باید همه اینها را بخاطر خدا انجام دهیم و بپذیریم.

تشکیل مجمع جهادگران و فعال شدن تمامی ظرفیت گروه‌های جهادی در سیریک و نیز تشکیل مجمع خیرین شهرستان از دغدغه‌های مطرح  شده امام جمعه در این نشست بود و در بخش دیگری از سخنانش افزود: از ظرفیت تمامی نهادهای دولتی و مردمی و انقلابی برای رفع محرومیت‌ها و مشکلات و توسعه شهرستان و روستاها استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در راستای محرومیت‌زدایی برای هیچ کسی نباید مهم باشد که منطقه شیعه است یا سنی و باید از این مسایل حاشیه‌ای بشدت پرهیز کرد، افزود: همه باید به همدیگر خدمت کنیم و این منطق اسلام و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام است و نباید نگاه تفکیکی داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان سیریک به مجموعه‌های خیریه و جهادی سفارش کرد که خود را اداری‌لیزه نکنند و برای انجام خدمت از وقت نهایت استفاده را داشته باشند و خود را اسیر و دست و پاگیر مسائل اداری غیر لازم نکنند.

فعالان اقتصادی همراه نیروهای جهادی به مردم محروم خدمات بدهند

احمد جمال‌الدینی فرماندار سیریک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: کار جهادی توفیق و سعادت می‌خواهد و نصیب هر کسی نمی‌شود و اینگونه فرصت‌ها در اختیار انسان‌های پاک و بااخلاص قرار می‌گیرد که بی‌مزد و بی‌منت برای هم‌نوعان خود تلاش و کوشش می‌کنند.

وی افزایش اعتماد عمومی و جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین را یکی از اصول و نکات مهم دانست و افزود: از همه ظرفیت‌های شهرستان جهت خدمات بهتر به مردم در راستای محرومیت‌زدایی بهره خواهیم برد.

جمال‌الدینی با بیان اینکه دیدگاه‌های سیاسی و مذهبی و سلیقه‌ای آفت کار جهادی و خیرخواهانه است و نباید وجود داشته باشد، تصریح کرد: باید در کنار هم و برای هم کار و تلاش و خدمت کنیم و هدف رفع نیاز نیازمندان طبق شریعت اسلام و اولیای الهی باشد.

فرماندار شهرستان سیریک با بیان اینکه فعالیت‌های گروه جهادی شهید قورچی‌زاده را شخصاً دنبال می‌کند و همیشه گزارشات آنها را می‌بیند و قابل قدردانی است، ادامه داد: خدمات‌دهی به خانواده شهدا و ایثارگران نیز  باید در اولویت قرار بگیرد و نباید این قشر از جامعه را فراموش کنیم و موضوع خانواده شهدا صرفاً در مراسمات و بازدیدها و سرکشی‌ها و اهدای لوح تقدیر خالی نباید خلاصه شود بلکه باید مستمر و همیشگی به این عزیزان خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌داران و افراد توانمند مالی زیادی در سیریک داریم ولی فرهنگ مشارکت مطلوب نیست، گفت: باید در این زمینه تلاش کنیم و مجمع خیرین جهادی شهرستان را تشکیل دهیم تا کارایی لازم را داشته باشد و به سمت رفع محرومیت‌های اقشار محروم و مستضعف حرکت کنیم و فعالین اقتصادی باید مسؤولیت اجتماعی خودشان را در قبال محرومان و نیازمندان انجام دهند.

جمال‌الدینی از مجموعه‌های جهادی و خیریه خواست تا با برنامه‌ریزی، انسجام و استمرار کار برای مردم این فرهنگ خدمت به هم‌نوع را نهادینه کنند و از همه ظرفیت‌ها جهت کمک به ایتام و فقرا و نیازمندان بهره‌گیری نمایند و قول مساعد داد در این زمینه حمایت و مساعدت لازم را خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۸۰۴۰/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول