اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

انتخاب کتابدار کتابخانه شهیدمظاهری به عنوان پژوهشگر برتر استانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: کتابدار کتابخانه شهید مظاهری مریانج به عنوان پژوهشگر برتر دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۳۹۹ انتخاب شد.

انتخاب کتابدار کتابخانه شهیدمظاهری به عنوان پژوهشگر برتر استانی

به گزارش خبرگزاری فارس همدان، بعد از ظهر امروز انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان به ریاست حسین افشاری، فرماندار و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، رئیس انجمن ناشنوایان استان همدان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این نشست اظهار کرد: کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان در ایام شیوع بیماری رکونا اجازه تعطیل شدن فعالیت کتابخانه‌ها را ندادند و تنها یک هزار برنامه فرهنگی با محوریت کتاب در فضای مجازی انجام و به ثبت رسیده است.

عاطفه زارعی با اشاره به اینکه ما به دنبال گسترش خدمات الکترونیکی در کتابخانه‌های عمومی هستیم افزود: با تحقق درآمدهای قانونی پیش‌بینی شده در کتابخانه‌های عمومی به دنبال ارائه کتاب‌های الکترونیکی توسط اپلیکیش‌های کتابخوان هستیم تا اعضای کتابخانه‌ها بتوانند از این منابع استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با همکاری شهرداری می‌توان کتابخوانی مجازی را در شهر گسترش داد تصریح کرد: از کتابداران توانمند می‌توان برای گسترش حوزه کتابخوانی بهره برد که ما با تشکیل تیم مطالعاتی این اهداف را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: مسئول کتابخانه عمومی شهید حبیب مظاهری شهر مریانج به عنوان پژوهشگر برتر دستگاه‌های اجرایی استان همدان در سال ۱۳۹۹ برگزیده شد.

عاطفه زارعی خاطرنشان کرد: مقاله سه تن از کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان در نخستین همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی که ۲۵ و ۲۶ آذر ماه در اهواز و به صورت مجازی برگزار می‌شود، نیز پذیرفته شده‌ است.

وی با بیان اینکه قابلیت‌ها و توانمندی مجموعه شهرستان همدان در تحقق اهداف سند مطالعه مفید بالا است گفت: امسال در هفته کتاب سال جاری  کتابدار خلاق برتر کشوری و کتابداران فعال در فضای مجازی از شهرستان همدان برگزیده شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در ادامه با بیان اینکه ۴۲ هزار نفر در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از استان همدان شرکت کردند اظهار کرد: از این تعداد ۵ هزار و ۲۳۳ نفر از شهرستان همدان و یک هزار و ۵۹۹ از کتابخانه مرکزی در این جشنواره حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در هفته کاتب سال جاری ۴۰۰ برنامه فرهنگی در فضای مجازی توسط کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان انجام شد افزود: در این میان کاروان شادپیمایی یار مهربان به مدت یک هفته برنامه‌های شادی با محوریت کتابخوانی و استفاده از ماسک برگزار شد که با استقبال خود مردم مواجه شد.

زارعی افزود: میز رجوع مجازی در کتابخانه مرکزی نیز راه‌اندازی شد تا افراد بتوانند از طریق سامانه سامان و تلفنی کتاب و مقاله سفارش دهند و آن را تأمین کنند.

انتهای پیام/89040

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول