اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نشست مقامات کشورهای آسیای مرکزی، چین و افغانستان

نشست مقامات کشورهای آسیای مرکزی، چین و افغانستان با موضوع افزایش همکاری‌های ترانزیتی و تجاری به صورت مجازی برگزار شد.

نشست مقامات کشورهای آسیای مرکزی، چین و افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نشست معاونان وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی، چین و افغانستان در مورد تجارت و ارتباط متقابل به صورت مجازی برگزار شد.

شرکت کنندگان در این نشست در مورد موضوعات مهم دستور کار منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر و بر تعمیق تعاملات تجاری، اقتصادی و همکاری در بخش ترانزیتی و حمل‌و‌نقل تمرکز کردند.

طرفین بر اهمیت گسترش تجارت بین منطقه‌ای، تضمین عملکرد پایدار و بدون وقفه‌ی زنجیره داد و ستد منطقه‌ای و همچنین اقدامات مشترک برای بهبود اقتصاد کشورهای مذکور تاکید کردند.

طرفین طی این نشست به تقویت پتانسیل ترانزیتی و لجستیکی با استفاده از راهروهای حمل‌ونقل موجود ابراز علاقه کردند.

معاونان نهادهای دیپلماتیک کشورهای آسیای مرکزی، چین و افغانستان با قدردانی از همکاری متقابل در زمینه مقابله با بیماری همه گیر، خواستار تشدید اقدامات مشترک برای پیشگیری و درمان مبتلایان به این بیماری شدند.

در این نشست در مورد همکاری سودمند در مورد پیشبرد روند صلح و حل و فصل مسائل سیاسی در افغانستان و همچنین تقویت روابط تجاری، اقتصادی، حمل و نقل و زیرساخت‌ها با «کابل» اظهار آمادگی شد.

در طول این جلسه مجازی همچنین مبارزه با تروریسم بین المللی و افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، جرایم سازمان یافته فراملی، سایر چالش و تهدیدات امنیت منطقه‌ای در چارچوب سازمان‌های بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول