اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ترکمنستان کماکان در لیست کشورهای ناقض آزادی مذهب

وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر ترکمنستان را در لیست کشورهای ناقض آزادی مذهبی قرار داد.

ترکمنستان کماکان در لیست کشورهای ناقض آزادی مذهب

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر ترکمنستان را در لیست کشورهای ناقض آزادی مذهبی قرار داد.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالیانه خود بار دیگر ترکمنستان را در فهرست کشورهایی قرار داده است که آزادی مذهبی به طور سیستماتیک در آن نقض می‌شود.

لیست کشورهای ناقض آزادی مذهب از نگاه آمریکا تفاوت چندانی با سال گذشته نداشته و فقط در دسامبر سال 2019 ، نیجریه و اخیرا سودان  که در این لیست قرار داشتند اکنون از این لیست خارج شده و به جای آن تاجیکستان قرار داده شده است.

نکته مهم این که بیشتر گزارش‌های موسوم به «آزادی‌های مذهبی» که وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده غیرواقع‌بینانه است و اغلب این گزارشات سیاسی است.

به عنوان مثال، سخنگوی وزارت خارجه چین هم خردادماه امسال به ادعاهای آمریکا در مور نقض آزادی مذهبی در این کشور پاسخ داده و تأکید کرد که ۷۵ درصد مسلمان‌ها در آمریکا احساس تبعیض می‌کنند.

«هوا چانیینگ»، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در کنفرانس خبری ۲۲ خردادماه گفت: «اقلیت‌های قومی در آمریکا در وضعیت نگران‌کننده از حیث مذهب قرار دارند، آمریکا با مشکل دیرینه نژادپرستی نهادینه‌شده روبرو است. طبق نتایج منتشرشده توسط مراکز پژوهشی گالوپ و پیو ۷۵ درصد از مسلمان‌ها در آمریکا احساس می‌کنند به دلیل مذهبشان با تبعیض شدید روبرو هستند.»

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول