اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اذعان سفیر پیشین رژیم صهیونیستی به روابط سرد با قاهره

سفیر پیشین رژیم صهیونیستی با اذعان به روابط سرد با قاهره گفت که بیش از ۱۰ سال است که این رژیم در قاهره سفارتخانه ندارد.

اذعان سفیر پیشین رژیم صهیونیستی به روابط سرد با قاهره

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسحاق لیوانون» سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در قاهره گفت که با وجود گذشت بیش از چهار دهه از امضای توافق صلح بین این رژیم و قاهره اما روابط دو طرف همچنان سرد است.

لیوانون با انتشار مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» افزود که بیش از ۱۰ سال است که اسرائیل در قاهره سفارتخانه ندارد و «امیره اورون» سفیر این رژیم در قاهره در محل سکونت خود نشست‌ها را برگزار می‌کند و حتی از برگزاری نشست با نخبگان سیاسی، اقتصادی و هنری در مصر به دلیل ترس از واکنش‌های مردمی آن، ممنوع است.

لیوانون که طی سال‌های ۲۰۰۹- ۲۰۱۱ در قاهره سفیر رژیم صهیونیستی بوده است، نوشت که دیدارهای رسمی مقامات اسرائیل با «حسنی مبارک» رئیس‌جمهور اسبق مصر با نگرانی شدید قاهره برگزار می‌شد و قاهره درخواست کرده بود که این دیدارها بدون برافراشته شدن پرچم اسرائیل برگزار شود و تنها به برافراشتن پرچم اسرائیل در حین فرود یا برخاستن هواپیمای مقامات این رژیم در فرودگاه اکتفا شود.

او افزود: چیز پنهانی نیست که روابط اسرائیل و مصر در چند سال اخیر شاهد ضعف شدید است و اسرائیل از سال ۲۰۱۱ نتوانسته ساختمانی به عنوان سفارت خود در مصر داشته باشد و روابط دو طرف تنها به همکاری امنیتی در امر مبارزه با تروریسم جهانی و افراطی‌گری و توافقنامه‌های گازی امضا شده تحت نظارت آمریکا محدود شده است.

این سخنان در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به زودی به قاهره سفر می‌کند و قرار است با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار کند.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در قاهره همچنین نوشت: اگر برنامه سفر نتانیاهو به قاهره اجرایی شود در این سفر نخست باید بر موضوع رونق بخشیدن به «روابط سرد» دوجانبه تمرکز و در درجه اول موافقت مصر برای افتتاح سفارت اسرائیل در قاهره را کسب کرد و اینکه سفیر اسرائیل بتواند آزادانه در مصر فعالیت داشته باشد آنگونه که سفیر مصر در تل‌آویو از آزادی عمل برخوردار است.

وی تأکید کرد که نتانیاهو باید تعهد مصر را برای پایان دادن به تحریم‌های مصر علیه اسرائیل کسب کند و اینکه دیگر به سندیکاهای مصر اجازه داده نشود که اعضای خود را به دلیل ارتباط با اسرائیلی‌ها محاکمه کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول