اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مردم رعایت نکنند موج چهارم کرونا به یزد می‌آید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این‌که نگران دورهمی‌های شب یلدا هستیم، گفت: در شبانه روز گذشته ۳۲ بیمار کرونایی از بیمارستان‌های استان مرخص شدند.

مردم رعایت نکنند موج چهارم کرونا به یزد می‌آید

دکتر محمود نوری شادکام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به روند کاهش بستری‌های کرونایی در استان، اظهار کرد: اکنون تعداد ۳۵۲ بیمار کرونایی بر روی تخت‌های بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۴ بیمار به دلیل شرایط خاص بیماری در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

وی با ابراز نگرانی از دورهمی‌های یلدایی در آخرین شب پاییز، افزود: از آنجا که بیشترین عامل شیوع بیماری در دورهمی های خانوادگی گزارش شده است، شهروندان برای جلوگیری از گسترش بیماری از دورهمی‌های شب یلدا پرهیز کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: اجرای محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان علت کاهش چشمگیر بستری‌های کرونایی در استان است و انتظار می‌رود این همکاری تا ورود واکسن کرونا و قطع زنجیره بیماری ادامه یابد.

دکتر نوری شادکام ادامه داد: در صورت رعایت نکردن امکان ورود به موج چهارم بیماری وجود دارد که ممکن است موج جدید به مرابت خطرناک تر از دفعات گذشته باشد.

وی با اشاره به این‌که تعداد فوتی‌های کرونا در استان نسبت به یک ماه قبل به یک ششم رسیده است، تصریح کرد: سن ۷۲ درصد موارد فوتی استان بالای ۷۰ سال است که برخی دارای بیماری زمینه ای و برخی حتی بیماری زمینه ای ندارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول