اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

شیخ اکبری: برگزاری مسابقات سراسری قرآن با شیوه‌ای جدید/ تدوین شیوه‌نامه یکسان برای مراکز استان‌ها

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا، پوشش مسابقات سراسری قرآن کریم کار دشواری بود که با برنامه ریزی های انجام گرفته توانستیم آن را با شیوه جدید برگزار کنیم.

شیخ اکبری: برگزاری مسابقات سراسری قرآن با شیوه‌ای جدید/ تدوین شیوه‌نامه یکسان برای مراکز استان‌ها

«جواد شیخ اکبری» مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره برنامه ریزی های صورت گرفته برای پوشش مسابقات سراسری قرآن کریم امسال با توجه به شیوع کرونا گفت: در سال جاری با توجه به شرایط ویژه ای که بر کشور حاکم شده و شیوع کرونا خیلی از مراسمات و مسابقاتی که مستلزم حضور افراد و جمعیت بود، منحل شده ولی خوب در این میان نقش رسانه ها و مخصوصا تلویزیون خیلی برجسته و کارش خیلی فشرده تر و بیشتر شد.

وی ادامه داد: برای مسابقات قرآن امسال یک بحث این بود که به خاطر کرونا کلا مسابقات برگزار نشود اما طی جلساتی که با دوستان اوقاف داشتیم، پیشنهاد دادیم که به صورت تلویزیونی می توانیم کمک کنیم که مسابقات برگزار شود. طی جلساتی که با دوستان مرکز اوقاف داشتیم جمع بندی این شد که مسابقات به صورت تلویزیونی برگزار شده و آیین نامه خاص خودش را داشته باشد.

شیخ اکبری توضیح داد: بر اساس همکاری که داشتیم، ظرفیت مراکز استانی صداوسیما را هم پای کار آوردیم و از آنها هم بهره بردیم و متسابقین با مراجعه به مراکز استان ها در رشته ها و حوزه های مختلف، با حضور ناظران مراکز قرآنی اوقاف، برنامه ها با استانداردهای یکسان ضبط شد. تاکید هم این بود که شرایط برای همه از لحاظ صدا و تصویر اعلام شود و بعد از اینکه موارد ضبط شد، پیشنهاد این بود که برنامه به صورت ضبطی پخش شود اما داوری کارها را به خاطر جذابیت و هیجانش به صورت زنده انجام دادیم و در حال حاضر داوری آثار به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود.

وی توضیح داد: امسال شیوه و سبک جدیدی بود که کار قابل قبولی ارائه شد که امیدوارم مورد قبول جامعه قرآنی و علاقه مندان قرار گرفته باشد.

شیخ اکبری درباره نحوه راه یابی افراد به مسابقات و ضبط آنها نیز گفت: بر اساس یک پروتکل مشخص افراد در مراکز صداوسیما حضور پیدا کردند و تحت نظارت نمایندگان اوقاف ضبط صورت گرفته است. اما ما برای اینکه کار یکدست باشد، چارچوب یکسانی طراحی کردیم. به عنوان مثال صدای شرکت کنندگان به صورت خام ضبط شده و یکدست بوده است. همچنین حتی برای قاب بندی تصاویر، دکورها، استفاده از پوستر مسابقات و ... هم از یک شیوه در مراکز استان ها استفاده شد. کار جدیدی بود که برای اولین بار اتفاق افتاد. مشکلاتی داشت ولی خوشبختانه کار به خوبی پیش رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول