اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

«کشاورز کارت» به یاری کشاورزان استان سمنان می‌آید

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: «کشاورز کارت» به یاری کشاورزان این استان می‌آید.

«کشاورز کارت» به یاری کشاورزان استان سمنان می‌آید

خدابخش عرب به خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان گفت: صدور «کشاورز کارت» با هدف حمایت از کشاورزان استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای این طرح برای حمایت از کشاورزان استان سمنان گفت: در حال حاضر، برای تعدادی از کشاورزان این کارت صادر شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: سامانه پهنه بندی ملاک راستی‌آزمایی صدور کشاورز کارت است.

عرب با بیان اینکه در «کشاورز کارت» تسهیلاتی برای خرید کود و سم به کشاورزانی که محصولات استراتژیک از جمله گندم، جو، کلزا کشت کرده‌اند اعطا می‌شود، افزود: این تسهیلات با ساده‌ترین روش اخذ تضمین یعنی تضمین زنجیره‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد؛ به این معنا که چند کشاورز در یک روستا می‌توانند به صورت زنجیره‌ای ضامن یکدیگر شوند و نیاز به ارائه تضمین یا وثیقه‌ای نیست.

وی افزود: هزینه کرد این کارت فقط از طریق پایانه‌های خرید کارگزاری‌های زیرپوشش شرکت خدمات حمایتی و صرفاً خرید کود و سم ویژه محصولات استراتژیک است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تاکید بر اینکه سقف تسهیلات سرمایه در گردش که در قالب کشاورز کارت تأمین می‌شود، 20 میلیون تومان به ازای 10 هکتار است، افزود: کف این تسهیلات نیز دو میلیون تومان به ازای یک هکتار است.

عرب گفت: نرخ این تسهیلات 12 درصد و مدت زمان بازپرداخت آن نیز یک ساله است.

وی افزود: تا کنون یک هزار و 79 کشاورز برای دریافت «کشاورز کارت» با ارزش مالی 90 میلیارد و 824 میلیون ریال به شعب بانک کشاورزی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول