اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الاخبار| بازگشت گروهی از سیاستمداران و فرماندهان نظامی جدا شده از «هادی» به آغوش صنعاء

یک روزنامه لبنانی در گزارشی به بررسی بازگشت سیاستمداران و فرماندهان نظامی جدا شده از دولت مستعفی یمن به دولت نجات ملی پرداخته است.

الاخبار| بازگشت گروهی از سیاستمداران و فرماندهان نظامی جدا شده از «هادی» به آغوش صنعاء

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، صنعاء اخیرا پذیرای صدها نفر از کسانی بوده است که از نیروهای وابسته به «عبد به منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن جدا شدند و به آغوش کشور خود بازگشتند.

این در حالی است که دهها نفر از فرماندهان نظامی وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و شماری از رهبران سیاسی، حزبی و قبیله‌ای، پس از اعلام جدایی از این ائتلاف، خواستار بازگشت تحت لوای حمایتی دولت نجات ملی یمن هستند.

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد، این، نخستین موج بازگشت افراد جدا شده از ائتلاف سعودی و دولت مستعفی نیست؛ زیرا وزارت دفاع یمن هفته گذشته خبر داد که بیش از 300 نفر از افراد جدا شده از نیروهای هادی از جمله چندین فرمانده اردوگاه و لشکر، به صف نیروهای دولت نجات ملی پیوسته‌اند.

به گزارش این روزنامه، با توجه به افزایش درخواستهای بازگشت به صنعاء و جدا شدن از نیروهای هادی در استانهای مأرب و الجوف، وزارت دفاع یمن شماره تلفنی برای پذیرش افرادی اعلام کرده که خواستار بازگشت به مناطق تحت سیطره دولت نجات ملی هستند. اقداماتی نیز برای حمایت از بازگشت این افراد صورت گرفته تا هدف حملات ائتلاف سعودی-اماراتی قرار نگیرند.

یک منبع نظامی حاضر در صنعاء به الاخبار گفت که سرتیپ «حمد راشد الحزمی» فرمانده لشکر «لواء العز» در محور الجوف که وابسته به دولت هادی بوده، به همراه دهها نفر از سربازان و افسران تحت امر خود، پس از جدا شدن از دولت هادی، با تجهیزات نظامی خود، به صنعاء بازگشتند.

پیش از این افراد نیز، 25 نفر از افسران و سربازانی به آغوش دولت نجات ملی بازگشتند که در منطقه «الخوبه» عربستان سعودی حضور داشتند. در میان این افراد، سرهنگ «احمد عباس السدعی» رئیس بخش اطلاعات لشکر «اللواء الثالث عروبة» حضور داشته است.

به گفته این منبع، دهها نفر از سربازان منطقه هفت نظامی وابسته به دولت هادی که در جبهه‌های مأرب حضور داشتند، از این نیروها جدا شدند و به صنعاء بازگشتند.

همزمان با این مسئله، وزارت خارجه صنعاء نیز 60 درخواست بازگشت  از سوی سیاستمداران و رهبران درجه دو و سه دولت هادی و اعضای مجلس شورا، شخصیتهای اجتماعی و رسانه‌ای دریافت کرده است.

منبع مذکور تصریح کرد، سیاستمدارانی که قصد بازگشت به صنعاء را دارند، خواستار تأمین امنیت خود هستند و اعلام کردند که با آنان بر اساس دستور عفو عمومی رفتار کند. دولت صنعاء نیز از بازگشت این افراد استقبال کرده است.

«یاسر الیمانی»یکی از رهبران حزب کنگره عمومی خلق یمن نیز اعلام کرد که درخواستی برای بازگشت امن به صنعاء دریافت کرده است. الیمانی از «عبد الملک الحوثی» رهبر انصار الله یمن قدردانی کرد که توانسته است با او تماس بگیرد.

ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی از شش سال پیش حملات خود را به ملت یمن آغاز کرد و تا کنون هزاران نفر را از پای درآورده است. میلیونها نفر از مردم یمن نیز در معرض قحطی قرار دارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول