اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

یزد در جایگاه ششم تولید زعفران کشور/ برداشت 3 تن زعفران در یزد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد آب و خاک یزد را مستعد کشت زعفران دانست و گفت: یزد جایگاه ششم تولید زعفران در کشور را دارد.

یزد در جایگاه ششم تولید زعفران کشور/ برداشت  3 تن زعفران در یزد

اکبر شیخ علیشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد با اشاره به این‌که ۸۳۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت زعفران است، اظهار کرد: امسال حدود سه تن محصول خشک زعفران از این اراضی برداشت شده است.

وی بیشترین سطح زیر کشت زعفران را با ۴۰۰ هکتار مربوط به شهرستان بهاباد و کمترین آن را با شش هکتار مروبط به شهرستان یزد عنوان کرد و افزود: متوسط تولید محصول زعفران در هر هکتار پنج کیلو گرم است.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به افزایش ۵۰ هکتاری سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت: سطح زیر کشت زعفران در استان به ۸۸۴ هکتار رسیده که با توجه به کم آبخوا بودن این گیاه و اقلیم خشک یزد، بهریتن محصول برای کشاورزان است.

شیخ علیشاهی با بیان این‌که در هر هکتار مزارع زعفران زمینه اشتغال مستقیم یک نفر فراهم است، ادامه داد: زعفران تولیدی یزد به دلیل شرایط آب و هوایی و خاک مناسب از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این‌که بیش از چهار هزار کشاورز یزدی در تولید زعفران فعالیت دارند، تصریح‌کرد: زعفران از جمله گیاهان کم آبخواه با بازدهی هفت‌ساله است که برای بازدهی مجدد آن ، باید پس از هفت سال پیاز گیاه را جابه‌جا کرد.

زمان کشت گیاه شهریور است و با توجه به شرایط آب و هوایی کار برداشت آن از  اوایل آبان ماه در برخی مناطق آغاز و تا نیمه  آذرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول