اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مشکل تحریم گریبانگیر «فاضلاب کرمانشاه» هم شد!/ نیاز به ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی فاضلاب شهر

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: برای ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان که ر این راستا از بانک زیرساخت توسعه آسیا اقدامات بسیار خوبی انجام شد که به دلیل شرایط تحریم مسکوت ماند.

مشکل تحریم گریبانگیر «فاضلاب کرمانشاه» هم شد!/ نیاز به ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی فاضلاب شهر

ایرج شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص فاضلاب کلانشهر کرمانشاه، اظهار داشت: طرح فاضلاب کرمانشاه از سال ۷۵ شروع شده و تاکنون بیش از ۶۰ درصد شبکه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در سه مدل اجرا می‌شود، گفت: مدل اول آن با جمعیت ۴۰۰ هزار نفری در حال تصفیه فاضلاب است که مابقی وارد قره‌سو می‌شود که سعی می‌کنیم از محدوده شهری کرمانشاه خارج کنیم و خارج از محدوده شهری وارد این رودخانه شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه را یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای اجرای مدل دوم و سوم تصفیه‌خانه و اجرای مابقی و برای به اتمام رساندن شبکه، یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی به پیگیری مسئولان استان برای تامین اعتبار این طرح به عنوان پروژه اولویت‌دار اشاره و بیان کرد: قصد دریافت تسهیلات بانک جهانی داشتیم در این راستا از بانک زیرساخت توسعه آسیا اقدامات بسیار خوبی انجام شد و حتی به مرحله‌ای رسیدیم که وام در نظر گرفته شود که متاسفانه به دلیل شرایط تحریم مسکوت ماند و هنوز هم پیگیر هستیم.

شهبازی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی برای به نتیجه رساندن این پروژه، گفت: بااستفاده از ماده ۵۶، استفاده از بخش خصوصی را برای ادامه پروژه پیگیر هستیم.

وی تصریح کرد: اعتباراتی هم امسال در حدود ۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد، که نقاط حادثه‌خیز کرمانشاه را در راستای بارندگی و جلوگیری از سیلاب در اولویت قرار دادیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول