اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رفتار پلیس ایران اسلامی در مناسبات اجتماعی،‌ حکیمانه و خردمندانه است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آموزش را مهم‌ترین سرمایه‌گذاری در حوزه منابع نیروی انسانی خواند و گفت:‌ رفتار پلیس کشور ما با اتکا به انگیزه‌های دینی، اعتقادی،‌اخلاقی و کرامت انسانی؛ حکیمانه و خردمندانه است.

رفتار پلیس ایران اسلامی در مناسبات اجتماعی،‌ حکیمانه و خردمندانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار معاون تربیت و آموزش ناجا و جمعی از مسئولان انتظامی استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای عرصه نظم و امنیت بیان داشت:‌ چهره نیروی انتظامی در شرایط فعلی کشور آبرومند و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به برخی از شاخصه‌های رفتاری کارکنان نیروی انتظامی اظهار کرد: دلسوزی، تعهد، وظیفه‌شناسی و خدمتگزاری پلیس در شبانه‌روز قابل تقدیر است و مصداق آن بازتاب تلاش‌های اثربخش کارکنان انتظامی استان مرکزی در ارتقاء امنیت اجتماعی با توجه به مسائل اجتماعی متعدد در این استان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در ادامه بر ضرورت آموزش در دو عرصه جامعه و سازمانی از سوی مسئولان ناجا تأکید کرد و ادامه داد: بخشی از آموزش بایستی ویژه اقشار مختلف اجتماعی با تدبیر و حکیمانه برنامه‌ریزی شود و توأمان با آن در حوزه سازمانی نیز باید نسبت به آن اهتمام داشت.

دری‌نجف‌آبادی با تبیین اثرات آموزش در نیروی انتظامی تصریح کرد: آموزش نیروی انسانی یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌هاست و توجه به بعد آموزش یکی از مؤلفه‌های بنیادین در این سرمایه‌گذاری است.

وی اظهار داشت:‌ در بخش‌های مختلف، توجه به آموزش سربازان نیز از نکاتی است که باید نسبت به آن برنامه‌ریزی شود، چراکه این جوانان سرمایه‌های بی‌بدیل ایران اسلامی بوده و بعد از پایان دوران مقدس سربازی در بخش‌های مختلف کشور فعالیت خواهند داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در ادامه به تفاوت پلیس ایران اسلامی با پلیس در دیگر کشورهای پیشرفته دنیا اشاره کرد و بیان داشت: آموزش در نیروی پلیس کشور ما همراه با انگیزه‌های دینی، ‌اعتقادی، ‌اخلاقی و کرامت انسانی است ولی پلیس در کشورهای غربی، هیچ‌گونه ابایی در برخورد خشونت‌آمیز با شهروندان خود نشان نمی‌دهند.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه رفتار پلیس در ایران در برخورد با مردم حکیمانه و خردمندانه است، بر سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش تأکید کرد و ادامه داد:‌ نکته حائز توجه دیگر در بحث آموزش به‌کارگیری افرادی است که در این حرفه مهم و مقدس فعالیت دارند، چراکه آنان خود الگویی برای جوانان و خانواده‌ها بوده و بسیاری از آموزه‌ها به‌واسطه آنان در جامعه انتشار می‌یابد.

وی با بیان ضرورت برگزاری برنامه‌های فوق‌العاده نظارتی و کنترلی در بحث آموزش کارکنان بیان داشت:‌ باید به نحوی در بحث آموزش برنامه‌ریزی کرد که انگیزه‌های دینی، اخلاقی و بصیرت در کارکنان متجلی شده و کارکنان با تأسی به این اخلاقیات در عرصه خدمت، پیشتاز و پیشگام باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به برخی از سختی‌های شغل پلیس در نقاط مرزی و شرایط سخت آب و هوایی در برف و کولاک و در گرمای تابستان اشاره کرد و گفت:‌ در کنار این سختی‌ها بسیاری از تهدیدات از سوی بسیاری از مزدوران، بدخواهان و تروریست‌ها نیز متصور است که کارکنان ناجا با بهره‌گیری از نیروی ایمانی خود، به نیکی در پاسداشت از کیان این مرز و بوم تلاش داشته‌اند.

دری‌نجف‌آبادی توکل به خدا را راه گشا و مشکل‌گشای مصائب و مشکلات خواند و گفت:‌کارکنان نیروی انتظامی در کنار توکل به حق‌تعالی بایستی همواره مراقب و هوشیار در انجام مسئولیت‌های خود باشند و مسئولان نیز در حفظ سرمایه‌های انسانی که خود سرمایه‌های بزرگ انقلاب هستند، تأکید و نظارت داشته باشند.

وی به برخی از اقدامات صهیونیسم در ترور برخی از سرمایه‌های انقلاب نیز اشاره کرد و بیان داشت: در کنار این تهدیدات، بهره‌گیری از تکنیک‌های جدید نیز باید به کارکنان آموزش داده شود و در برابر هرگونه دسیسه و توطئه‌چینی دشمنان مبتکرانه اقدام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول