اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

عملیات گسترده مهار سیلاب در خورهای طولای قشم

مدیر منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان منطقه آزاد قشم از آغاز عملیات گسترده مهار سیلاب در همه خورهای طولای قشم با اعتباری حدودی 7 میلیارد ریال خبر داد.

عملیات گسترده مهار سیلاب در خورهای طولای قشم

امیر سلکی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم اظهار داشت: عملیات ترمیم سد و بندهای روستای طولا ترمیم در حال انجام است با که خاتمه آن ساکنان روستا از خسارت ناشی از جاری شدن سیلاب مصون مانده و می‌توانند از آب سد و بندها برای امور مختلف استفاده بهینه کنند.

وی افزود: این عملیات که با دو دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه بولدوزر از روز 12 آذر 99 آغاز شد مجموعا روی سه سد محلی طولا شامل سد حسینی، سد فولاد و سد وشمگیر و همچنین چند کانال فرعی و ضلع شمالی کانال اصلی شهرک صنعتی فجر متمرکز شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه دیواره‌های این سدها در حال مرمت و بازسازی است، تصریح کرد: کار لایروبی کانال‌های فرعی محله‌های طولا که به سمت شهرک صنعتی فجر منتهی می‌شوند نیز در دست اجراست و اگر نیاز باشد کانال جدیدی نیز احداث خواهد شد.

سلکی گفت: کار لایروبی ضلع شمالی کانال شهرک صنعتی فجر با هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیارد ریال انجام شده و کل اعتبارت پیش بینی شده برای عملیات در سد و بندهای طولا شامل مرمت و بازسازی سه سد محله‌ای، لایروبی کانال‌های فرعی بین 5 الی 7 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با ابراز رضایت از همکاری مردم طولا با پیمانکار مجری عملیات اظهار داشت: در این عملیات از تجربه ساکنان روستا که سابقه بارندگی را دیده بودند و مسیر دقیق سیلاب را می‌شناختند استفاده شد.

گفتنی است، روستای طولا در پنج کیلومتری شهر قشم با جمعیتی حدود 12 هزار نفر شامل سه هزار خانوار با 518 هکتار وسعت و هشت محله، نزدیک‌ترین روستا به شهر قشم است که دو شهرک صنعتی کوچک و بزرگ در جوار آن قرار دارد.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول