اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نصب 2900 کنتور آب و برق هوشمند بر روی چاههای کردستان/ وجود 13800 چاه مجاز پروانه‌دار در استان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان از نصب دو هزار و 900 کنتور هوشمند بر روی چاههای دارای پروانه بهره‌برداری خبر داد و گفت: کنتورهای آب و برق بستر ساز کاهش افت آبخوان و مصرف بهینه منابع آبی استان هستند.

نصب  2900 کنتور آب و برق هوشمند بر روی چاههای کردستان/ وجود 13800 چاه مجاز پروانه‌دار در استان

عرفان مؤمن پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: نصب کنتورهای هوشمند به منظور اندازه‌گیری میزان برداشت آب از چاه‌ها مطابق پروانه بهره‌برداری در دستور کار این شرکت قراردارد.

وی افزود: در استان کردستان از ابتدای آغاز پروژه نصب و بهره‌برداری از کنتورهای هوشمند آب و برق و حجمی؛ ۲ هزارو ۹۰۰ دستگاه کنتور نصب شده که این تعداد بیش از ۹۵ درصد منابع آبی برقدار شرق استان را که دارای بیشترین حساسیت از نظر مدیریت منابع آب هستند، را پوشش داده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان با تاکید بر نقش مهم نصب کنتورهای هوشمند در مدیریت مصرف آب اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۵۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب دارای پروانه نصب شده و در ۶ ماهه سال جاری نیز ۸۰ دستگاه دیگر نصب و بهره‌برداری شده است.

مؤمن پور با بیان اینکه در تمامی مصارف در استان کردستان ۱۳ هزار و ۸۰۰ حلقه چاه مجاز دارای پروانه بهره‌برداری هستند، عنوان کرد: عمده تعداد چاههای دارای پروانه بهره‌برداری مربوط به مصارف کشاورزی هستند و از این تعداد ۴ هزارو ۵۰۰ حلقه آن برقدار و بیش از ۹ هزارو ۵۰۰ حلقه آن دیزلی است.

وی اضافه کرد: از تعداد کنتورهای هوشمند نصب شده که تا ۶ ماه اول سال ۹۹ تعداد آن به ۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه می‌رسد ۲۳۰ دستگاه آن حجمی هوشمند با قابلیت نصب بر روی چاههای دیزلی است که در گذشته این امکان وجود نداشته و صرفا چاههای برقدار قابلیت نصب کنتور را داشته‌اند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول