اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آموزش مدارس استثنایی فارس در شهرهای سفید حضوری است/ اهدای ۲۷ تبلت به دانش‌آموزان استثنایی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس با اشاره به اهدای ۲۷ تبلت، توسط معلمان به دانش‌آموزان استثنایی گفت: مراکز آموزشی و توانبخشی استثنایی به طور مجازی و حضوری در حال فعالیت هستند و در شهرهای وضعیت سفید، کلاس‌های درسی برپا می‌شود.

آموزش مدارس استثنایی فارس در شهرهای سفید حضوری است/ اهدای ۲۷ تبلت  به دانش‌آموزان استثنایی

محسن بهشتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه مدارس و مراکز توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی همانند دیگر مدارس در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: تمام مراکز آموزشی با توجه به وضعیت قرمز، زرد و سفید در مناطق فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در استان فارس، ۱۵ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه وجود دارند که از این تعداد ۵ هزار و ۲۰۰ نفر از آنان در مدارس خاص استثنایی تحصیل می کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس با تاکید بر اینکه هم اکنون ۷۵ درصد آموزش به کودکان استثنایی به شکل غیرحضوری برگزار می‌شود، گفت: هر دانش آموز در صورت لزوم و با هماهنگی قبلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند به طور فردی در جلسات حضوری شرکت کرده و ارزیابی شود.

وی ادامه داد: در استان فارس از تعداد ۱۵ هزار دانش آموزان با نیاز ویژه، ۹ هزار و ۶۴۲ نفر با معلولیت‌های جسمی حرکتی، آسیب بینایی، آسیب شنوایی ، اتیسم ، چندمعلولیتی و دیرآموز به صورت تلفیقی در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.
 
بهشتی پور با یادآوری اینکه فعالیت معلمان رابط تلفیقی در مراکز آموزشی، متناسب با میزان معلولیت آنان از ۲ تا ۴ ساعت در هفته  است که از سوی معلمان رابط تلفیقی به دانش آموزان خدمات آموزشی ارائه می گردد.

 وی با اشاره به موفقیت‌های دانش آموزان استثنایی در فارس گفت: در کنکور سراسری امسال و سال گذشته، ۲۵ دانش آموز با نیاز ویژه به دانشگاه های سراسری راه یافته و یک نفر از آنان در دانشکده پزشکی پذیرفته شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس در خصوص کمک هزینه به دانش‌آموزان محروم استثنایی گفت: سالانه بالغ بر ١٠ میلیارد تومان هزینه سرویس کودکان استثنایی فارس است که سال گذشته بالغ بر ۴ میلیارد تومان کمک هزینه سرویس از طرف سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور پرداخت گردید.

بهشتی پور تاکید کرد: کمبود فضای آموزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در شهر شیراز ، عدم وجود فضای آموزشی در شهر صدرا و نبود مدارس لازم در بسیاری از نقاط کلان شهر شیراز از جمله چالشهای است که در استان شاهد آن هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس یادآور شد: تمام دانش آموزان سراسر استان، بدو ورود  با  طرح سنجش جهت مداخله به هنگام  مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

وی در خصوص مراحل طرح سنجش افزود: در این طرح مراحل مختلف بینایی ، شنوایی، سلامت و بهداشت عمومی و وضعیت هوشی  مورد ارزیابی قرار گرفته  و با توجه به ارزیابی نهایی دانش آموزان در مدارس جای‌دهی و حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول