اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

راه‌اندازی نخستین پایگاه بافت تاریخی سمنان/ تلاش برای فعالیت مجدد فرودگاه سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از راه‌اندازی نخستین پایگاه بافت تاریخی سمنان و خانه صنایع‌دستی سمنان خبر داد.

راه‌اندازی نخستین پایگاه بافت تاریخی سمنان/ تلاش برای فعالیت مجدد فرودگاه سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی جمال صبح امروز در دیدار با سرپرست فرمانداری سمنان گفت: با توجه به ضرورت حفاظت و احیای بافت تاریخی ۳۵۰ هکتاری سمنان، اولین پایگاه بافت تاریخی سمنان به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

او حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی را یکی از اولویت‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: خانه صنایع‌دستی سمنان نیز به‌زودی با هدف حمایت هر چه بیشتر از هنرمندان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه رشد گردشگری زمینه‌ساز رونق اقتصادی استان است، گفت: رشد گردشگری نیاز به مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی دارد.

جمال یکی از برنامه‌های مهم سمنان را راه‌اندازی موزه بزرگ سمنان عنوان کرد و افزود: سرپرست فرمانداری سمنان با توجه به دغدغه‌مندی در حوزه گردشگری برای سمنان فرصت است و سمنان متحول می‌شود.

او گفت: یکی از دغدغه‌های این اداره کل راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی بوده و برای آن مصوبه‌ها و اعتبارات لازم اخذ شده است.

سرپرست فرمانداری سمنان نیز با اشاره به اینکه استان سمنان و شهرستان سمنان دارای قابلیت‌ها و مزیت‌های بسیاری است، گفت: بسیار خوشحالم که زمینه کار در شهرستان سمنان فراهم شده است.

نادر فخری افزود: با توجه به آمار بالای حضور دانشجویان در شهرستان سمنان باید از این ظرفیت بهره‌برداری کرد و دانشجویان می‌توانند سفیر حوزه‌های فرهنگی و علمی سمنان شوند.

او صنعت و گردشگری را از جمله قابلیت‌های مهم سمنان عنوان و ابراز امیدواری کرد: با هم‌افزایی و هم‌فکری مسؤولان زمینه خدمات‌رسانی هر چه بیشتر در سمنان و تحقق اهداف فراهم شود.

فخری گفت: یکی از اولویت‌های اصلی فرمانداری سمنان، رشد گردشگری خواهد بود و این امر در اشتغال‌زایی و فراهم شدن فرصت‌های شغلی و تبادل فرهنگی مؤثر است.

سرپرست فرمانداری سمنان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر به امر اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی تأکید بالایی دارند، بیان کرد: رشد گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان صنایع پربازده، زمینه‌ساز تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

او با اشاره به اهتمام ویژه فرمانداری سمنان برای فعالیت مجدد فرودگاه سمنان، گفت: شروع مجدد پروازها می‌تواند در رشد گردشگری شهری مؤثر باشد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/ک/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول