اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

را‌ه‌اندازی ایرتاکسی در فرودگاه امام/ ورود 3 فروند هواپیمای امبرائر و چلنجر 604 توسط ایرلاین داخلی

معاون امور اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: پروژه ایرتاکسی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در زمینی به مساحت 6 هکتار در منطقه هوانوردی عمومی شمالی و در فضایی مستقل از ترمینال‌های موجود کلید خورده است.

را‌ه‌اندازی ایرتاکسی در فرودگاه امام/ ورود 3 فروند هواپیمای امبرائر و چلنجر 604  توسط ایرلاین داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، سجاد کمالی پور، ضمن برشمردن برنامه‌ها و فعالیت‌های آتی اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصادی در جهان، ورود به بازارهای جدید، نیاز همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ است.

کمالی پور ضمن اشاره به همه گیری ویروس کرونا و تاثیر 10 ماهه آن بر افت شدید درآمدهای صنعت هوانوردی و لزوم کشف بازارهای جدید درآمدی گفت: تاکسی هوایی یا «ایرتاکسی» از جمله این بازارها است که باید به سرعت در جهت توسعه و گسترش آن دست به کار شویم.

معاون امور اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در خصوص اقدامات صورت گرفته برای توسعه این صنعت در شهر فرودگاهی افزود: پروژه ایرتاکسی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در زمینی به مساحت 6 هکتار در منطقه هوانوردی عمومی شمالی و در فضایی مستقل از ترمینال های موجود کلید خورده است.

وی در مورد مزایای استفاده از تاکسی هوایی افزود: استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز، بدون استفاده از برنامه پروازی که با صرفه جویی در زمان و هزینه، نیازهای بخش های مختلف را پوشش می‌دهد و همچنین  سرعت بالای حرکت، پرسنل کم و بهره وری زیاد، مصرف سوخت پایین، انعطاف پذیری بالا و سوق دادن صنعت هوانوردی به همه مناطق کشور و منطقه از جمله مزایای استفاده از این صنعت است.

وی در باره سرمایه و اعتبار پروژه و مجری آن نیز اضافه کرد: این پروژه با سرمایه گذاری شرکت هواپیمایی پویا به ارزش 1100 میلیارد ریال و با ظرفیت مناسب جهت پاسخگویی به نیازهای ایرتاکسی شکل گرفت، در حال حاضر فعالیت های مربوط به طراحی و مهندسی طرح، در حال انجام و تکمیل بوده و به زودی با طی مراحل ساخت و تجهیز، بهره برداری از این پروژه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) آغاز می‌شود.

کمالی پور بیان کرد: با توسعه ناوگان ایرتاکسی توسط هواپیمایی پویا، دو فروند هواپیمای امبرائر با ظرفیت 50 نفر و یک فروند چلنجر 604 با ظرفیت 9 نفر خریداری و در کوتاه مدت از سه فروند به 4 فروند افزایش یافته و توان و ظرفیت مجموعه را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول