اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۱۱۱/۵ میلی‌متر بارندگی در ۷۷ روز / کاهش یک درصدی نسبت به سال گذشته

معاون شرکت آب منطقه‌ای استان تهران با اشاره به ۱۱۱/۵میلی‌متر بارش از ابتدای سال آبی جاری گفت: تا امروز میزان ذخائر سدهای پنجگانه ۶۳۰ میلیون مترمکعب است.

۱۱۱/۵ میلی‌متر بارندگی در ۷۷ روز / کاهش یک درصدی نسبت به سال گذشته

احمد علی قربانیان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره آخرین جدیدترین وضعیت سدهای پنجگانه استان تهران اظهار کرد: مجموعه ذخیره مخازن استان تا امروز ۶۳۰ میلیون مترمکعب است.

وی در ادامه گفت: این میزان ذخایر سدها در سال گذشته ۷۱۲ میلیون مترمکعب و در سال نرمال ۶۷۵ میلیون مترمکعب بوده است که امسال شاهد کاهش ۸۲ میلیون مترمکعبی نسبت به سال گذشته و کاهش ۴۵ میلیون متر مکعبی نسبت به سال نرمال هستیم.

معاون شرکت آب منطقه‌ای استان تهران درباره میزان ذخایر سدها به تفکیک بیان کرد: سد امیرکبیر ۱۱۰میلیون مترمکعب، سد لتیان ۳۸، سد لار ۶۵، سد طالقان ۲۵۶ و سدماملو دارای ۱۶۲ میلیون مترمکعب آب است که امیدواریم با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی سد امیرکبیر، لتیان و طالقان به آستانه سرریز برسند.

قربانیان در همین رابطه ادامه داد: میزان آورده مخازن از ابتدای سال آبی جاری ۱۵۰ میلیون مترمکعب و در سال گذشته ۱۷۲ میلیون مترمکعب بوده که شاهد کاهش ۱۲ درصدی ورودی‌ها هستیم البته بیشتر بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برفی است.

وی به بارش ۱۱۱/۵ میلیمتری از ابتدای سال آبی جاری تاکنون اشاره و مطرح کرد: این آمار در سال گذشته ۱۱۳/۲  میلیمتر بوده که در بلند مدت ۵۲ ساله تا این تاریخ ۶۲۹ میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش و ۷۷ درصد افزایش نسبت به آمار بلند مدت داریم.

معاون شرکت آب منطقه‌ای تهران وضعیت آب‌های زیرزمینی و آبخوان‌ها را نامناسب دانست و گفت:  ۳۰ درصد آب شرب شهروندان تهرانی از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و در صورت عدم رعایت مصرف مجبور به استفاده بیشتری از آب‌های زیر زمینی هستیم که آستانه تحمل آبخوان‌ها پایین آمده است.

قربانیان در هشدار به شهروندان عنوان کرد: از هرگونه اتراق و نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌های خشک خودداری کرده زیرا هر آن امکان وقوع سیلاب وجود داشته که می‌تواند خسارت‌های جانی و مالی زیادی وارد کند.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: از تمام مجاوران رودخانه‌ها خواهشمندیم از هر نوع دخل و تصرف و ایجاد هرگونه سازه‌ای که با رودخانه‌ها تقاطع دارد جلوگیری کرده که این موضوع منجر به پسزدگی آب و با شکسته شدن سازه سیلاب‌های وحشتناک در پایین دست ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/پ/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول