اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

درآمد خدابنده در این شهرستان هزینه نمی‌شود

نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: حال خدابنده خوب نیست و درآمد آن در شهرستان هزینه نمی‌شود.

درآمد خدابنده در این شهرستان هزینه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید البرز حسینی عصر امروز در ستاد بازآفرینی شهر قیدار اظهار کرد: شهرستان خدابنده به شدت در طرح اقدام ملی محروم بوده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان خدابنده ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دارد، عنوان کرد: در مطالعات توسعه‌ای این توانمندی‌ها دیده می‌شود و باید برای استفاده از آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه 45 تا 50 درصد جمعیت کشور در شعاع ۴۰۰ کیلومتری استان زنجان قرار دارد، خاطر نشان کرد: مطالعات نشان می‌دهد که باید در پوشش ساختاری شاخص‌های اقتصادی به درستی از این ظرفیت استفاده شود.

حسینی با اشاره به دو بانده کردن محور قیدار _ همدان گفت: با احداث و بهره‌برداری از این مسیر، روزانه 25 تا 30 هزار تردد می‌تواند در این محور انجام شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال بالای 2 هزار و 600 میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده است، تصریح کرد: رشد اقتصادی آن عاید شهرستان نمی‌‌شود.

وی با بیان اینکه 20 تا 25 درصد درآمد شهرستان برای امرار معاش صرف می‌شود، ادامه داد: مابقی به دلیل نبود زیرساخت‌ها و امکانات از شهرستان خارج می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه معیارهای مناسب برای رشد ساختارهای اقتصادی باید تعریف شود، عنوان کرد: باید برای تحقق جهش در استان ظرفیت‌های خدابنده در نظر گرفته شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر برخورداری از امکانات، حال خدابنده خوب نیست.

وی با اشاره به وجود پنج پهنه بافت فرسوده در شهر قیدار ادامه داد: این شهر از تصمیمات فنی آسیب دیده و به دلیل تغییر مدیران مطالعات خوبی که در گذشته برای طرح‌ها انجام شده، مغفول مانده و تکمیل نشده است.

سرانه تخت بیمارستانی خدابنده پایین است

فرماندار شهرستان خدابنده نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خدابنده بزرگترین شهرستان شمالغرب کشور است، گفت: این شهرستان ۲۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار و هفت شهر دارد. 

ایوب بیگدلی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد جمعیت شهرستان خدابنده در روستاها زندگی می‌کند، عنوان کرد: ۴۰ هزار نفر نیز در شهر قیدار سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه محرومیت‌زدایی در شهرستان خدابنده انجام شده است، عنوان کرد: با این وجود سرانه تخت شهرستان خدابنده نسبت به جمعیت بسیار پایین است و همین موضوع موجب شده است که وضعیت رنگ‌بندی این شهرستان به جای زرد، نارنجی باشد. 

بیگدلی با اشاره به اینکه ۲۶ هکتار بافت فرسوده در شهر قیدار وجود دارد، گفت: از این میزان ۷ هکتار مورد مطالعه قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: ۶ شهر دیگر شهرستان خدابنده نیز که روستا شهر محسوب می‌شود دارای بافت فرسوده است. 

وجود بافت فرسوده در ۳ محله قیدار

شهردار قیدار نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهر قیدار ۶۰۰ هکتار محدوده خدمات شهری دارد، گفت: در این شهر ۲۶ هکتار عرصه در محله «سرچشمه چالا محلسی و تختی» دارای بافت فرسوده است.

 اوصانلو با اشاره به اینکه با رویکرد بهسازی امکان برون‌رفت از شرایط منطقه شریعتی که مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است وجود ندارد، گفت: سرمایه‌گذاری حاضر به نوسازی این منطقه با وجود ۲۰۰ خانوار است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هکتار سکونتگاه غیر رسمی در قیدار وجود دارد، عنوان کرد: این منطقه نیاز به نگاه ویژه‌ای دارد چرا که افراد آسیب‌پذیر در این مناطق زندگی می‌کنند.

اجرای طرح‌های بهسازی شهری در قیدار

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به قرار گرفتن شهرستان خدابنده در موقعیت جغرافیایی خاص عنوان کرد: این شهرستان در خط توسعه زنجان _ تبریز و زنجان _ همدان قرار دارد.

مسعود بیات منش با اشاره به ظرفیت و توان تولیدی بخش‌های مختلف در شهرستان خدابنده عنوان کرد: با این وجود با توجه به شرایط خاص شهرستان توسعه شهری اتفاق نیفتاده که از جمله این موارد می‌توان به شرایط اوقافی این شهر اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه درآمد حاصل از تولید در این منطقه هزینه نمی‌شود، گفت: خدابنده نیازمند فعالیت شهر بزرگ و موثر است تا نیازهای شهری و فرصت‌های منطقه را شکوفا کند. 

بیات منش با اشاره به اینکه در شهر قیدار سه دسته توجه به بهسازی بافت شهری در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: در بخش نخست تولید مسکن با رویکرد اقدام ملی مورد توجه است، در بخش دیگر بقعه حضرت قیدار نبی نیازمند توجه است و نیاز به طراحی و راهبری اداره راه و شهرسازی در کنار اوقاف دارد و همچنین طرح‌های زیربنایی و روبنایی برای منطقه شریعتی در دستور کار قرار دارد. 

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول