اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

پایداری تأمین آب ۳۳ روستای خراسان شمالی/ ۵۰ روستای دیگر در صف پایدارسازی آب

مدیرعامل آبفای استان خراسان شمالی، از پایدارسازی روند تأمین آب ۳۳ روستای استان خبر داد و گفت: ۵۰ روستای استان نیز تا تابستان ۱۴۰۰ مشمول این پایدارسازی تأمین آب می‌شوند.

پایداری تأمین آب ۳۳ روستای خراسان شمالی/ ۵۰ روستای دیگر در صف پایدارسازی آب

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، غلامحسین ساقی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به اقدامات پایدارسازی تأمین آب در مناطق مختلف استان اشاره و اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای دارای مشکلات تأمین آب، ۳۳ روستا به وضعیت پایدار در تأمین آب خود رسیده‌اند.

وی با تأکید بر عدم وجود مشکل در تأمین و آبرسانی به شهرهای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۸۳ روستا در لیست آبرسانی با تانکر در مواقع ضروری قرار دارند اما با برنامه‌ریزی برای حفر ۳۲ حلقه چاه، در تلاش برای کاهش تعداد روستاهای دارای تنش آبی استان هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی تقویت حجم ذخیره منابع آب را از جمله برنامه‌های راهبردی این مجموعه دانست و گفت: بالغ ‌بر ۵۹ هزار و ۲۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره آب در حال اجراست که کلنگ زنی آن با حضور وزیر نیرو طی تیرماه گذشته در شهرستان رازوجرگلان زده شد و تاکنون در مجموع این مخازن ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی بازسازی و نوسازی شبکه آبرسانی به روستاها و شهرها را ازجمله برنامه‌های آبفای خراسان شمالی تا پیش از تابستان ۱۴۰۰ بیان کرد و افزود: تکمیل رینگ شمالی شهر بجنورد به‌عنوان راهبردی‌ترین پروژه آبی شهری با ۲۲ کیلومتر طول شبکه دارد و پیشرفت فیزیکی نزدیک ۹۰ درصد است که با اعتبارات سفر رهبری بالغ‌بر ۱۷ میلیارد تومان آغاز شد و اکنون نیز ۱۲ میلیارد تومان وزارت نیرو کمک کرده اما استان تنها ۱ میلیارد تومان از تعهدات خود را اجرایی کرده اما تلاش می‌شود تا پایان سال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

ساقی از هدفگذاری برای آبرسانی پایدار به ۵۰ روستای دیگر استان را برنامه آبفا برای تابستان ۱۴۰۰ دانست و خاطرنشان کرد: آغاز عملیات احداث تصفیه‌خانه سد چندیر برای ۲۵ روستای شهرستان رازوجرگلان، آبرسانی به ۲۷ روستا با کمک نهادهای انقلابی همچون بنیاد علوی، بنیاد برکت، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی، اصلاح و توسعه ۱۸۰ کیلومتر خطوط انتقال آب ازجمله برنامه‌های آتی آبفا به‌حساب می‌آید.

وی در انتها از تمرکز در کاهش انشعابات غیرمجاز در سال جاری خبر داد و گفت: تمامی مشترکینی که دارای انشعاب غیرمجاز آب باشند می‌توانند با پرداخت فقط حق انشعاب و راه‌اندازی، وضعیت فعلی دسترسی خود را به حالت مجاز تبدیل کرده و شامل بخشودگی جریمه مصارف گذشته شوند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول