اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

60 درصد ادارات یزد برای معلولان مناسب سازی شده است

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: تا چندسال اخیر تنها 22 درصد ادارات برای معلولان مناسب سازی شده بود که این آمار امروز به 60 ردصد رسیده است.

60 درصد ادارات یزد برای معلولان  مناسب سازی شده است

دکتر محمدعلی عطابخش پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، با تاکید بر این‌که کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی باید برای معلاولان دسترس پذیر شود، اظهار کرد: این مهم در سال گذشته با بحث مهم گردشگری آغاز شد و بسیاری از بناهای تاریخی و اماکن برای معلولان قابل دسترس شد.

وی افزود: امکان اقامت برای معلولان در هتل‌ها وجود نداشت که این امکان برای معلولان فراهم شد و معلولان برای رزرو بلیط قطار باید موقع دریافت بلیط اعلام کنند تا ویلچر در اختیارشان قرار داده شود که یزد آغازگر این حرکت مهم بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد، گفت: تا چند سال گذشته تنها ۲۲ درصد ادارات یزد برای معلولان قابل دسترس بود که اکنون این میزان به ۶۰ درصد رسیده است.

اختصاص یک هزارم بودجه شهرداری برای معلولان

سپنتا نیکنام، رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: برای اولین بار یک ردیف اختصاصی بودجه برای مناسب سازی شهر برای معلولان مناسب سازی شد و یک هزار بودجه شهرداری برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته تمامی اتوبوس هایی که امکان مناسب سازی برای معلولان وجود داشته است مناسب سازی شده است، افزود: از این پس اتوبوس هایی برای شهر خریداری می شوند که امکان مناسب سازی برای معلولان را داشته باشد.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی یزد با اشاره به راه اندازی نرم افزار اتوبوس یاب در شهر یزد، افزود: در این نرم افزار اتوبوس هایی که برای معلولان مناسب سازی شده است مشخص شده که معلاولان می توانند از آن استفاده کنند.

نیکنام با اشاره به اجرای طرح هفت خوان مناسب سازی معابر شهری برای معلولان اظهار کرد: در این طرح مسیری در مرکز شهر یزد به طول پنج و دو دهم کیلومتر رفت و همین میزان در مسیر برگشت مناسب سازی می شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول