اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ماندگاری هوای سرد در کشور و کاهش دما تا 10 درجه در شرق/ یخ‌بندان و سرمای زیر صفر در 19 استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌از فردا تا پایان هفته در شرق و جنوب‌شرق کشور کاهش دما بین 5 تا 10 درجه پیش بینی می شود و در سایر نقاط کشور هوای سرد ماندگار خواهد بود.

ماندگاری هوای سرد در کشور و کاهش دما تا 10 درجه در شرق/ یخ‌بندان و سرمای زیر صفر در 19 استان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد:‌ امروز بارش‌ها به تدریج در نیمه غربی کشور تضعیف می‌شود و عمده بارش در سواحل خزر، شمال‌شرق و جنوب‌شرق کشور و بخش‌های شرقی هرمزگان خواهد بود، ضمن آنکه در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال‌شرق بارش به صورت برف است. 

وی افزود: امروز در سایر نقاط کشور مه‌گرفتگی پدیده غالب خواهد بود و فردا هم در مناطق مذکور بارش پراکنده و خفیف خواهیم داشت. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز چهارشنبه 19 آذر با ورود سامانه بارشی جدید به شمال‌غرب کشور، بارش در شمال‌غرب و بخش‌هایی از غرب کشور و غرب سواحل خزر خواهیم داشت. 

ضیائیان ادامه داد: روز پنج‌شنبه 20 آذرگستره بارش‌ها علاوه بر شمال‌غرب و سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان، تهران، البرز، قزوین و شمال سمنان را دربرمی‌گیرد و به بخش‌هایی از مرکز کشور خواهد رسید. 

وی اضافه کرد: روز جمعه 21 آذر بارش‌ها فقط محدود به سواحل خزر خواهد بود. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌از فردا تا پایان هفته در شرق و جنوب‌شرق کشور کاهش دما بین 5 تا 10 درجه خواهیم داشت و در سایر نقاط کشور هوای سرد ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز دریای خزر مواج است، گفت: خلیج‌فارس و تنگه هرمز امروز و فردا مواج خواهد بود و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری، شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است. 

وی اظهار کرد: در این مناطق غرق شدن شناگران و قایق های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی و اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل پیش بینی و توصیه می‌شود محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط همه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به ویژه فراساحل و ممنوعیت تفریحات آبی و شنا در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری، به تدریج همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 8 و صفر درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت:‌ فردا بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر و شهر کرد و همدان با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهند بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در 19 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول