اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دو هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در کردستان احداث و تعمیر شدند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: دو هزار واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده ناشی از سیل سال گذشته در کردستان تعمیر و بازسازی شدند.

دو هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در کردستان احداث و تعمیر شدند

رضا قادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با وقوع سیل و بارندگی‌های زیاد فصل بهار سال 98 پس از ارزیابی ستاد بحران استان و فرمانداری شهرستان‌ها بیش از دو هزار واحد مسکونی شهری و روستایی تحت تاثیر بارندگی آسیب دیدند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد یک‌هزار و 813 واحد نیاز به بازسازی داشت، افزود: از این میزان یک‌هزار و 715 واحد در نقاط روستایی و 98 واحد نیز مربوط به نقاط شهری بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 283 واحد از واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل سال 98 نیاز به تعمیر داشت که از این تعدادا یکصد واحد شهری و 183 واحد روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به اعتبار اختصاص یافته برای این اقدام یادآور شد: برای هر واحد تعمیری 15 میلیون تومان تسهیلات کم بهره و 5 میلیون تومان بلاعوض تعلق گرفت.

قادری عنوان کرد: همچنین برای احداث واحدهای شهری مبلغ 65 میلیون تومان تسهیلات و 29 میلیون تومان بلاعوض و 160 کیسه سیمان هدیه مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) اختصاص داده شد.

وی اضافه کرد: برای احداث هر واحد روستایی نیز 55 میلیون تومان تسهیلات 21 میلیون تومان بلاعوض و 160 کیسه سیمان هدیه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تخصیص یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان خاطر نشان کرد: در مجموع برای این بازسازی 170 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که شامل123 میلیارد تومان تسهیلات و 47 میلیارد تومان بلاعوض و مجموعا 200 هزار کیسه سیمان بود.

قادری درباره سهمیه شهرهای استان در این امر افزود: تعداد واحدهای مسکونی شهرستان‌های استان که نیاز به احداث یا تعمیر داشت در بانه 55 واحد، بیجار 571 واحد، دهگلان 401 واحد، دیواندره 123 واحد، سنندج 91 واحد، قروه 508 واحد، کامیاران 54 واحد و مریوان 10 واحد بود که  نظارت و پروانه ساختمانی آنها بصورت رایگان انجام شده است وکار بازسازی این واحدها کاملا به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/2330/72/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول