اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

سالهاست مشکل فاضلاب و آبگرفتگی اهواز حل نشده است/در اسرع وقت مستندات را جمع‌آوری و پیگیری می‌کنیم

رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: با توجه به بررسی‌ها و کارشناسی که انجام خواهد شد ما در سریع‌ترین زمان ممکن مستندات را جمع‌آوری و پیگیری خواهیم کرد.

سالهاست مشکل فاضلاب و آبگرفتگی اهواز حل نشده است/در اسرع وقت مستندات را جمع‌آوری و پیگیری می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رییس سازمان بازرسی کشور، امروز ضمن سفر میدانی به اهواز جهت بررسی مشکلات آب‌وفاضلاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمع‌بندی جلسه‌ای که امروز داشتیم نشان می‌دهد که مشکل برای امروز و دیروز یا امسال و سال گذشته نیست و این مشکل سال‌ها وجود داشته است.

وی افزود: این مشکل به زیرساخت‌هایی که باید در گذشته پیش‌بینی و دنبال می‌شده باز می‌گردد.

رییس سازمان بازرسی کشور ضمن تاکید بر به‌روزرسانی طرح جامع بیان کرد: طرح جامع فاضلاب خوزستان که از سال ۸۵ آغاز شده متاسفانه طبق گزارشی که ارائه شد تا به الآن بیش از ۴۰ درصد آن اجرا نشده و با توجه به تغییر اقلیم خوزستان در سال‌های اخیر و افزایش میزان بارندگی‌ها نیازمند به‌روزرسانی است.

وی افزود: مشکل دومی که باید به آن پرداخته شود بحث آب‌های سطحی است که متفاوت با بحث فاضلاب است و مشکل جدی آبگرفتگی اخیر ناشی از همین مسئله است.

درویشیان بیان کرد: اقدامات موقتی در رابطه با دفع آب‌های سطحی انجام شده و بعضی از مناطقی که سال گذشته دچار آبگرفتگی شده بود با اقدامات چند ماه اخیر، دچار مشکل نشدند.

وی افزود: اما چند منطقه اهواز و چند شهر استان از جمله بندرامام دچار مشکل جدی شدند که بحث‌هایی انجام و مواردی مطرح شد و مقرر شده تا بررسی‌های ما طی چند روز آینده تکمیل شود و به یک جمع‌بندی برسیم.

رییس سازمان بازرسی کشور در رابطه با جمع‌بندی که انجام خواهند داد گفت: آنچه از امکان تصمیم‌گیری و اقدام به آن در خوزستان وجود دارد به مسوولین استان ابلاغ می‌کنیم و آن‌ها ملزم به پیگیری موارد هستند.

وی افزود: مواردی نیز که مرتبط با مرکز و وزارت نیرو و کشور و سازمان مدیریت برنامه می‌باشد را دنبال خواهیم کرد تا بلکه به جمع‌بندی در استان و مرکز برسیم و حتما به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

درویشیان بیان کرد: با توجه به بررسی‌ها و کارشناسی که انجام خواهد شد ما در سریع‌ترین زمان ممکن مستندات را جمع‌آوری و پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: گمان میکنم در کمترین زمان گزارش را آماده کنیم و آنچه مربوط به خود استان است قبل از خروج از خوزستان به مسوولین استان ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول