اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

افزایش 47 درصدی بودجه عمومی در سال 1400

عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان این که بودجه عمومی در سال 1400، 47 درصد افزایش یافته است، گفت: 300 هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده از محل فروش اموال است که از این بین سهم فروش اوراق بیش از 200 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

افزایش 47 درصدی بودجه عمومی در سال 1400

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: بودجه عمومی سال 1400 افزایش 47 درصدی را نشان می‌دهد که سهم فروش اموال که برای تأمین بودجه سال آینده 300 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: در بحث فروش اموال، 75 هزار میلیارد تومان به صورت سهام در بورس عرضه خواهد شد و مابقی به صورت فروش اوراق است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در حالی که مجلس مصوب کرده که دولت اوراق سلف نفتی به فروش نرساند، دولت این موضوع را در لایحه بودجه سال آینده گنجانده و چنانچه 190 هزار میلیارد تومان از درآمدهای پیش بینی شده نفتی برای سال بعد محقق نشود، این درآمدها از محل فروش اوراق سلف نفتی محقق خواهد شد.

قادری خاطرنشان کرد: فروش اوراق موجب افزایش نقدینگی و تورم در کشور خواهد شد و مشکلات و چالش‌های جدی را برای دولت بعد به وجود خواهد آورد.

وی افزود: فروش اوراق درواقع پیش‌ خور کردن بودجه سال‌های بعد است و حال آنکه لایحه بودجه برای یک سال است، ولی دولت به خود این اجازه را می‌دهد که با فروش اوراق از بودجه سال‌های بعد استفاده کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: با وجود تمرکز دولت در بحث فروش اوراق برای تأمین اعتبار مورد نیاز خود، بحث مالیات‌ها دقت و تمرکز لازم صورت نگرفته و فقط کارمندان و کارگران هستند که پیش از پرداخت حقوق مالیاتشان کسر می‌شود.

به گزارش فارس، دولت لایحه بودجه سال 1400 را چهارشنبه هفته قبل (12 آذر 99)‌ توسط حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور به مجلس تقدیم کرد که پس از مطالعه این لایحه توسط نمایندگان کار رسیدگی به آن در کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفی و بعد در صحن علنی مجلس انجام خواهد شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول