اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

‌افتتاح ۳ پروژه بهداشتی درمانی در اسدآباد/ افتتاح قرارگاه کنترل کرونا

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از افتتاح اورژانس تنفسی بیماران کرونایی بیمارستان قائم(عج) شهرستان اسدآباد، قرارگاه مرکزی کنترل کرونا و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در اسدآباد خبر داد.

‌افتتاح ۳ پروژه بهداشتی درمانی در اسدآباد/ افتتاح قرارگاه کنترل کرونا

ایرج صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به افتتاح اورژانس تنفسی بیماران کرونایی بیمارستان قائم(عج) شهرستان اسدآباد اظهار کرد: کرونا به یک سالگی خود نزدیک می‌شود و در این بین یکی از نگرانی‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند افزایش مراجعه بیماران تنفسی است.

وی خاطرنشان کرد: این امر موجب هراس عموم و مردم عادی و بیماران مزمن می‌شود و در نتیجه مراجعه دیر هنگام بیماران به بیمارستان را دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی حمایت درمانی بیماران است که در این راستا نسبت به ایجاد یک حاشیه امن خاکستری در بیمارستان‌ها اقدام شد تا بیمارانی که علائم غیرتنفسی دارند بتوانند از خدمات درمانی بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در پاییز  امسال این امکان در بیمارستان حضرت قائم(عج) اسدآباد محقق شد تصریح کرد: اورژانس تنفسی بیمارستان شهرستان به صورت کامل از اورژانس غیرتنفسی جدا شده و در این اورژانس امکانات کلینیک تنفسی، فیزیوتراپی تنفسی، بهره‌مندی از طب سنتی و ایرانی اسلامی، مشاوره، تریاژ تنفسی و امکان پیگیری بیماران به صورت سرپایی وجود دارد.

صالحی با اشاره به راه‌اندازی مرکز جامع سلامت روستای اسدآباد افزود: در حوزه بهداشت مرکز خدمات جامع سلامت روستای آقاجانبلاغی اسدآباد تجهیز و راه‌اندازی شد.

وی با تاکید به اینکه مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی که در سال ۹۵ ساخته شده بود، بدون تجهیزات و دارو بود اما امروز به همت همکاران و مسوولان اسدآباد علاوه بر تجهیز، راه‌اندازی و آماده ارائه خدمات شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بیان کرد: ساختمان این مرکز در سال ۹۵ در زمینی اهدایی خیرین روستا به مساحت ۵۴۰ مترمربع با اعتبار ۶۸۰ میلیون تومان ساخته شد که برای تجهیز آن هم ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: این مرکز سلامت یک‌هزار و ۹۵۲ نفر را در قالب ۵۲۵ خانوار تحت پوشش خود دارد که البته روستاهای همجوار آن نیز از جمله؛ ایوراع، سمیران، امین آباد، علی آباد، چارق، نعمت آباد، دوبراله، سیاه کمر و قره بلاغ را نیز شامل می‌شود.

صالحی با اشاره به فعالیک یک پزشک در این مرکز که به صورت یک روز در میان در  آنجا و چنارعلیا فعالیت خواهد داشت افزود: این مرکز دارای ماما، بهیار و دارویار، کارشناس مبارزه با بیماریها، بهداشت محیط، خانواده، پذیرش و سریدار و خدمتگزار است.

وی از افتتاح قرارگاه مرکزی کنترل کرونا در اسدآباد سخن گفت و افزود: قرارگاه مرکزی کنترل کرونا، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور نماینده مردم اسدآباد در مجلس، فرماندار و مسوولان شهرستان  افتتاح شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بیان کرد: اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان اسدآباد آغاز و مرکز آن در یکی از ساختمان‌های ستادی دانشکده در مرکز شهر به همت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح متشکل از پنج کمیته است که نسبت به پیگیری، نظارت و پایش، آموزش همگانی، قرنطینه سازی و حمایت با همکاری پررنگ بسیج و دیگر اعضای کمیته‌ها ایفای نقش خواهد کرد.

صالحی تاکید کرد: معاونین توسعه، بهداشت و آموزش ، رئیس دفتر حوزه ریاست‌ و مدیران دانشکده علوم پزشکی اسدآباد و مسوولان شهرستان در این کمیته‌ها حضور دارند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول