اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| اجرای مخزن ذخیره آب در مبارک‌آباد قیروکارزین

امور آبفا شهرستان بر اساس نیاز شهر مبارک آباد که با توجه به جمعیت ساکنان منطقه و محله انجام می‌شود تصمیم به اجرای مخزن ذخیره آب با ظرفیت دو هزار متر مکعب نموده که در مرحله جانمایی مخزن قرار دارد.

فارس من| اجرای مخزن ذخیره آب در مبارک‌آباد قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری فارس از قیرکارزین ، در پی حل نشدن مشکلات آب شرب به عنوان یکی از اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی، مردم شهر مبارک آباد شهرستان قیروکارزین ، تاکنون پیگیری‌هایی نزد مسوولان امر شده و خواهان حل این معضل شدند که بی نتیجه ماندن پیگیری‌ها موجب شد این موضوع با عنوان "قبض‌های نجومی آب و مشکلات زیاد مردم مبارک آباد"  از طریق سامانه فارس من در سایت خبرگزاری فارس دنبال شود.

کمبود و محدویت آب واژه‌های نام آشنای سرزمین های کم آب است، زندگی در کشوری که میزان آب‌های زیرزمینی و نزولات آسمانی‌اش سقفی مشخص دارد همواره و از گذشته‌های دور کشاورزان، باغداران و سایر ساکنان این مناطق را با واقعیتی روبه‌رو کرد که آب مایه حیات این سرزمین است و باید قدر قطره قطره آن را دانست.

 در طول تاریخ ایرانیان آموختند آب را به گونه‌ای مصرف کنند که علاوه بر کسب روزی حلالشان از نعمت‌های بی انتهای الهی در یک بهره‌برداری عادلانه به منابع محیط زیستی خود آسیبی نزنند.

با گذر از آن دوره‌ها و زندگی در دوره‌های اخیر به ویژه بعد از  خشکسالی‌های بلندمدت و افزایش روزافزون جمعیت، برداشت‌های نامتوازن آب‌های زیرزمینی و کمبود نزولات آسمانی، وضعیت آب و سفره های آب زیر زمینی را با بحرانی جدی روبه رو ساخت.

تلاش برای دستیابی به ابتدایی‌ترین حق شهروندی

 رئیس امور آبفا شهرستان قیرکارزین اظهار داشت : از اواخر سال پیش وزارت نیرو تصمیم به ادغام دو شرکت آبفای روستایی و شهری نمود که ابتدای سال جاری ادغام این دو تحت سرپرستی یک مدیر محقق شد.

یوسف انصاری درگفتگو با خبرنگار فارس در قیرکارزین افزود: تامین آب، آبرسانی، تعمیر و نگهداری شبکه های آب مبارک آباد نیز تحت این مجموعه قرار گرفته است.

جانمایی مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی در مبارک آباد

وی ادامه داد: امور آبفا شهرستان بر اساس نیاز شهر مبارک آباد که با توجه به جمعیت ساکنان منطقه و محله انجام می‌شود تصمیم به اجرای مخزن ذخیره آب با ظرفیت دو هزار متر مکعب نموده که در مرحله جانمایی مخزن قرار دارد.

انصاری اضافه کرد : پیگیری مجوز و تامین اعتبار آغاز پروژه جدید از سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته که در صورت مصوب شدن، اجرای ساخت مخزن آغاز می‌شود.

وی بیان داشت : برای تامین آب شهر با فشار قوی با ایجاد و نصب پمپ قوی تر برای جلوگیری از قطع آب ساکنان در حد توان سعی شده این مشکل مرتفع شود.

رفع نقص ۸۳ فقره شکستگی طی سال جاری در قیروکارزین

رئیس امور آبفا شهرستان قیروکارزین اظهار داشت : امور آبفا قیروکارزین تعداد ۸۳ فقره شکستگی را از تاریخ دوم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ تاکنون را در کمترین زمان ممکن تعمیر و رفع نقص نموده است.

انصاری حادثه ترکیدگی لوله را یک موضوع متداول و مقطعی خواند و گفت: ترکیدگی شبکه آبرسانی ممکن است در هر شهری اتفاق افتد.

وی راجع به به شماره انداختن کنتور از هوای موجود در شبکه، خاطرنشان کرد: اتفاقات امور آبفا قیروکارزین در کمترین زمان ممکن اقدام به رفع نقص شکستگی‌ها و ترمیم ترکیدگی‌ها شده که این امر باعث ورود هوا به شبکه آبرسانی گردیده اما به هیچ عنوان هوا موجب افزایش چرخشی کنتور نمی‌گردد.

هزینه هر مشترک به نسبت میزان آب مصرفی در شماره کنتور

رئیس امور آبفا شهرستان قیروکارزین تصریح کرد : صدور قبض بر اساس تعرفه ابلاغی وزارت نیرو اعمال می گردد و بر اساس قانون هر مشترک به نسبت میزان آب مصرفی و شماره کنتور باید هزینه آب را پرداخت کند.

بنا بر این گزارش، مردم منطقه مبارک آباد شهرستان قیروکارزین این روزها برای بهره مندی از آب شرب سالم به عنوان ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی چشم به همت مسئولان دارند از همین رو انتظار می رود مسئولان در کوتاه‌ترین زمان ممکن چاره ای اساسی برای حل این معضل بیندیشند و با برنامه‌ریزی دقیق مانع بروز چنین بحران هایی شوند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول