اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

از توزیع کمک‌های مؤمنانه تا ایجاد مرکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی در دامغان

مسؤول بسیج دانشجویی استان سمنان توزیع یک میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی در قالب رزمایش همدلی و ایجاد نخستین مرکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی با موضوع زن و خانواده در دانشگاه آزاد دامغان را از اقدامات بسیج دانشجویی در استان دانست.

از توزیع کمک‌های مؤمنانه تا ایجاد مرکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی در دامغان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدامین بخشیان در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو اظهار کرد: بسیج دانشجویی استان سمنان از حیث ساختاری دارای ۱۲ حوزه و بیش از ۸۰ پایگاه است.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در بیشتر از ۸۰ درصد مراکز آموزشی استان سمنان دارای پایگاه فعال است، از شکل‌گیری و فعالیت ۱۴۰ هسته مسأله‌محور در این استان خبر داد و گفت: رتبه دوم را در کشور ازنظر ثبت هسته‌های مسأله‌‌محور داریم.

مسؤول بسیج دانشجویی استان سمنان بیان کرد: بیش از ۷۰ هزار دانشجو در این استان به تحصیل می‌پردازند که بیش از ۵۰ درصد از این دانشجویان غیربومی هستند؛ بیش از ۹ هزار نفر از این دانشجویان به عضویت بسیج دانشجویی درآمده‌اند که سه هزار نفر آنها بسیج فعال هستند.

بخشیان با بیان اینکه هسته‌های مسأله‌محور حداقل سه‌نفره هستند و دانشجویان طبق موضوعات مختلف سازماندهی می‌شوند و در زمینه حل مسأله‌ حرکت می‌کنند، ادامه داد: مسأله‌محوری اقدامی جدید است که نیاز به حمایت دارد.

وی با بیان اینکه مسأله‌‌محوری در دانشگاه‌ها و جامعه آغاز شده و باید در یک چتر آموزشی قرار گیرد، عنوان کرد: ایجاد نخستین مرکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی با موضوع زن و خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی دامغان در دستور کار است.

تولید لوله‌های آزمایشگاهی به همت دانشجویان بسیجی

مسؤول بسیج دانشجویی استان سمنان ادامه داد: در دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و شاهرود نیز هسته‌های بسیج دانشجویی فعال هستند و یکی از دستاوردهایی که دانشجویان روی آن کار می‌کنند، تولید لوله‌های آزمایشگاهی ویژه‌ای است که بخش پزشکی به آن نیاز دارد.

بخشیان بیان کرد: از دیگر مواردی که هسته‌های مسأله‌‌محور روی آن کار می‌کنند، موضوع سرمازدگی محصولات کشاورزی است که همیشه دامن‌گیر کشاورزان بوده و بسیجیان در حال پردازش آن هستند.

وی تصریح کرد: دانشجویان در قالب هسته‌های مسأله‌محور با احصای مسائل و تعریف و تدوین حل مسأله‌ به‌عنوان زبان گویای مردم به فعالیت می‌پردازند.

توزیع یک میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی در سمنان

مسؤول بسیج دانشجویی استان سمنان با اشاره به مشارکت دانشجویان در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه اظهار کرد: با بسیج نیروها اقداماتی برای مقابله با کرونا انجام شد و درمجموع در جریان اجرای سه مرحله این رزمایش، نزدیک به یک میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط بسیج دانشجویی این استان جمع‌آوری و توزیع شد.

بخشیان افزود: توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و لوازم‌التحریر، تهیه و توزیع ماسک، تهیه تبلت برای دانشجویان نیازمند، توزیع گوشت و مرغ و اعطای وام‌های قرض‌الحسنه ازجمله اقدامات انجام شده توسط بسیج دانشجویی استان سمنان بوده است.

وی ادامه داد: در قالب پویش «همسفره با همسایه» نیز اقدامات خوبی انجام شد و با شناسایی مراکز خرید و فروشگاه‌ها و پیوند دادن افراد آسیب‌دیده از کرونا با این مراکز فروشگاهی و با ایجاد حساب دفتری کمکی به آنها صورت گرفت.

مسؤول بسیج دانشجویی استان سمنان از جمع‌آوری کمک‌های دانشگاهیان و اساتید برای کمک به علوم پزشکی خبر داد و اضافه کرد: با مبلغی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان چند دستگاه مهم علوم پزشکی خریداری و به آنها تحویل داده شد.

ورود دانشجویان بسیجی سمنان به مسائل پساکرونا 

بخشیان تأکید کرد: ورود دانشجویان بسیجی استان سمنان به مسائل پساکرونا نیز در دستور کار است و بررسی پیامدهای این امر مهم مدنظر قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۱۶ آذر مبدأ جنبش دانشجویی و روزی است که حیات جنبش دانشجویی آغاز شد، افزود: ۱۶ آذر نماد استکبارستیزی، استبدادستیزی، آرمان‌خواهی و ... است.

مسؤول بسیج دانشجویی استان سمنان با بیان اینکه دانشجو مؤذن جامعه است، گفت: بسیج دانشجویی چشم بیدار انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها است و شاهد نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به بسیج دانشجویی هستیم.

بخشیان با بیان اینکه بسیج دانشجویی موظف به تربیت کادر برای سنگرسازی و سنگرداری و تربیت نیروهای تراز انقلاب است، تصریح کرد: ۱۶ آذر نماد نه شرقی و غربی است و با این نگاه به روح نهفته و جنبش رستاخیز دانشجویی می‌نگریم.

وی با بیان اینکه نقش‌آفرینی تخصصی و تربیت نیروهای انقلابی از وظایف بسیج دانشجویی است، خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی دارای تنوع مأموریتی است و از علمی‌ترین تا عملی‌ترین مأموریت‌ها را برعهده دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول