اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بنگاه‌های اقتصادی خراسان رضوی در تأمین داروی کرونا مشارکت می‌کنند

رئیس کمیته اقتصادی، پشتیبانی و جلب مشارکت‌های مردمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: ونتیلاتور و داروی مورد نیاز بیماران کرونایی از طریق مشارکت بنگاه‌های اقتصادی بزرگ استان و از محل هیأت امنا ارزی تأمین می‌شود.

بنگاه‌های اقتصادی خراسان رضوی در تأمین داروی کرونا مشارکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در نشست اعضای کمیته اقتصادی، پشتیبانی و جلب مشارکت‌های مردمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: برای رفع مشکل کمبود داروی مورد نیاز بیماران مبتلا به کووید۱۹ در خراسان رضوی، شرکت‌های دارویی استان متعهد شدند، داروی مورد نیاز را تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی دهند.

رئیس کمیته اقتصادی، پشتیبانی و جلب مشارکت‌های مردمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی ادامه داد: شهروندان نیز می‌توانند کمک‌های خود را برای درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۴۳۰۲۵ یا *۸۸۷۷*۸۸# به نام نذر سلامت واریز کنند.

وی بیان کرد: برای جلب کمک واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران بزرگ خراسان رضوی نیز نشستی با آنان برگزار و موافقت آنان برای کمک به بیماران کرونایی و خرید تجهیزات برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد جلب می‌شود.

دبیر ستاد هماهنگی کمیته‌های مردمی مقابله با کرونا در خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: حدود ۲۸ رسانه و خبرنگار با این ستاد همکاری می‌کنند و ۲۵ کانال خبری برای نشر اخبار مرتبط با این موضوع تشکیل شده است و روزانه دستکم پنج کلیپ نشر محتوا در این خصوص تولید و در شبکه‌های مختلف رسانه‌ای منتشر می‌شود.

محمدحسین روشنک افزود: تاکنون پویش‌های مختلف در قالب ستاد کمیته‌های مردمی مقابله با کرونا شکل گرفته که موفق‌ترین آن‌ها پویش «نذر ماسک» بود که علاوه بر این استان به سایر نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی تسری یافت.

وی ادامه داد: پویش دیگر «بخشش اجاره بهای واحدهای تجاری توسط مالکین» بود که از زمان راه‌اندازی این پویش در هفته گذشته تاکنون هزار مورد بخشش اجاره بهای واحد تجاری در قالب بخشش مالک یا کمک خیران در تقبل هزینه اجاره در مشهد انجام گرفته است.

دبیر ستاد هماهنگی کمیته‌های مردمی مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی مهمترین اقدام، جلب کمک‌ها برای تامین تجهیزات و دارو به منظور کمک به درمان بیماران کرونایی است و کمیته‌های مردمی باید کمک‌های خود را به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص دهند.

روشنک تصریح کرد: دیدار با خیران برای جلب مشارکت آنان در تامین تجهیزات و دارو برای کمک به بیماران کرونایی باید در اولویت قرار گیرد و جهت‌گیری پویش‌ها نیز باید بر محور کمک به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی متمرکز شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: به‌منظور کمک به بیماران کرونایی، ۱۵۰ پایگاه کمیته اقتصادی، پشتیبانی و جلب مشارکت‌های مردمی استان برای کمک به خانواده‌های نیازمند دارای بیمار کرونایی، مستقر شده که هر پایگاه دو خانواده دارای بیمار مبتلا به کرونا را پوشش می‌دهد.

حبیب الله آسوده افزود: این پایگاه‌ها به ۱۵۰ دستگاه پالس اکسیمتر و ۴۵۰ دستگاه کپسول اکسیژن نیاز دارند، از سوی دیگر هر خانواده نیازمند خدمات پرستاری نیز است که هزینه ماهانه آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است و هر خانواده به یک بسته کمک معیشتی نیز نیاز دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد هزینه این تجهیزات توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) تامین می‌شود و ۵۰ درصد باقیمانده باید توسط کمیته پشتیبانی و جلب مشارکت‌های مردمی ستاد استانی مقابله با کرونا تأمین شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: ۱۵۰ پزشک با این طرح همکاری می‌کنند و همه به صورت رایگان مشاوره می‌دهند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: برای کمک به خرید تجهیزات مقابله با کرونا با برخی مدیران واحدهای تولیدی استان تماس گرفته شده و تاکنون برای تهیه ۱۰ هزار عدد ماسک کمک شده است.

علی غفوری مقدم افزود: برای جلب حمایت صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی نیز قرار است نخستین نشست با آنان به‌زودی برگزار شود. 

وی ادامه داد: براساس مصوبه کمیته اقتصادی، پشتیبانی و جلب مشارکت‌های مردمی ستاد استانی مقابله با کرونا، برای کمک به تأمین اقلام غذایی بیمارستان‌پها و مراکز درمانی، گوشت مرغ، برنج و روغن از محل سهمیه کالایی استان از ستاد تنظیم بازار کشور، تأمین شده است.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول