اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۴۵۰۰ Ip اینترنتی به ظرفیت کردستان اضافه شد

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در هشت ماه سال ٩٩ تعداد چهار هزار و ٥٠٠ IP اینترنتی به ظرفیت استان اضافه شده است.

۴۵۰۰ Ip  اینترنتی به ظرفیت کردستان اضافه شد

آزاد حکمت امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از سنندج اظهار کرد: در هشت ماه سال ٩٩ تعداد چهار هزار و ٥٠٠ IP اینترنتی به ظرفیت استان اضافه شده است و عملکرد همکارانِ حوزه شبکه دیتای استان در نیمه اول آذر ماه جاری قابل تقدیر بوده است.

وی افزود: در مدت کمتر از ١٥ روز تعداد هشت هزار IP جدید به ظرفیت استان افزوده شده است.

وی با اشاره به شرایط و بحران اجتماعی بوجود آمده در سال جاری و افزایش ضرورت استفاده مردم از بسترهای اینترنتی و مجازی خاطر نشان کرد: تامین نیاز پهنای باند دانشگاهها و مراکز آموزشی، ایجاد امکانات و زیر ساخت‌های لازم برای پوشش نیازهای اینترنتی مشتریان، برقراری زیر ساخت برای برگزاری جلساتِ ادارات و سازمان‌ها بصورت ویدیو کنفرانس و غیره از آیتم‌هایی است که به کیفیت شبکه دیتا وابسته هستند.

وی، اجرای پروژه IPNI و توسعه CORE شبکه دیتای استان، توسعه UPLINK اکثر شهرستان‌ها به ٢/٥ تا ده برابر توسعه ظرفیت پورت ADSL و پهنای باند UPLINK در ٥٠ نقطه روستایی، نصب و راه‌اندازی ده دستگاه سوییچ برای تامین پهنای باند بدون محدودیت و نصب و راه‌اندازی ماژولها و تجهیزات لازم برای افزایش ٥٠ درصدی ظرفیت BRAS استان با هدف ارائه سرویس اینترنت به ٩٦ هزار مشترک ONLINE از جمله اقداماتی است که در منطقه کردستان انجام شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اعلام کرد: افزایش ظرفیت UPLINK مرکز روستایی بیساران از توابع شهرستان سروآباد به میزان ٥٠ برابر و تامین لینک 1G و افزایش ظرفیت UPLINK مرکز شهر موچش از توابع شهرستان کامیاران به میزان ده برابر و تامین لینک 1G از اقدامات انجام شده ت.سط مخابرات استان است.

به گفته حکمت، توسعه و افزایش ظرفیت پهنای باند روستاهای عیسی آباد، تودار ملا، خوشاب،گزر دره، سراب قامیش، خشکین ، آقبلاق و پالنگان در چند روز اخیر به بیش از چهار برابر از دیگر عملیاتی است که در سال جاری محقق شده است.

وی با اعلام اینکه ظرفیت UPLINK استان برای تامین نیاز شبکه دیتا ٣٠G است که حدود ٧٠ درصد آن استفاده می‌شود، اظهارداشت: افزایش یک لینک 10G به ظرفیت استان در کمترین زمان ممکن پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ترافیک و پهنای باند مصرفی استان در دو سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است و میانگین مصرف شبانه روزی ترافیک در حال حاضر بیش از 130 ترابایت است، تصریح کرد: این مهم بیانگر این نکته است که بخش چشمگیری از کل پهنای باند مصرفی ارتباطات زیرساخت استان به مشتریان ADSL مخابرات تعلق یافته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با تشریح اینکه برای عملیاتی کردن پروژه‌های فوق مبلغ ٣٥ میلیارد ریال اعتبار هزینه و سرمایه‌گذاری شده است، اضافه کرد: ارائه خدمات و سرویس‌های مخابراتیِ با کیفیت و مبتنی بر دیتا از اولویت‌ها کاری و استراتژی‌های تعریف شده شرکت مخابرات ایران است که ما نیز در این راستا گام‌های بلندی برداشته‌ایم.

حکمت اعلام کرد: با تلاش و همت همکاران منطقه موفق شده‌ایم در تحقق شاخص‌ها و عملیاتی کردن برنامه‌های تدوین شده در حوزه شبکه دیتا جایگاه مناسبی در سطح کشور داشته باشیم.
انتهای پیام/۲۳۳۰۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول