اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نویسنده سعودی: روابط ما با قطر با شک و تردید خواهد بود

همزمان با اظهارات برخی مقامات عرب درباره آشتی قریب‌الوقوع عربستان سعودی و قطر، یک نویسنده نزدیک به دربار سعودی نوشت که روابط ما با قطر همچنان با شک و تردید و دغدغه همراه خواهد بود.

نویسنده سعودی: روابط ما با قطر با شک و تردید خواهد بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ترکی الحمد» نویسنده نزدیک به دربار سعودی در واکنش به حل قریب‌الوقوع اختلافات بین عربستان سعودی و قطر نوشت که حتی در صورت دستیابی طرف‌های بحران برای حل اختلافات خود، روابط ریاض با قطر همچنان با شک و تردید و دغدغه باقی خواهد ماند.

الحمد در حساب توئیتر خود نوشت: «حتی اگر تحریم‌های قطر بنا به هر دلیلی رفع شود روابط ما با آن(دوحه) همچنان با شک و تردید و دغدغه همراه خواهد بود، کاری که رژیم‌های دو حمد(امیر قطر) در حق همسایگان خود به ویژه عربستان سعودی کردند، دشوار است که بخشیده شود چرا که چگونه ممکن است علیه یک رژیم و موجودیت آن توطئه کرد و امید بخشش کامل داشت».

 

این نویسنده سعودی روز شنبه (دیروز) نوشته بود که پیش از آشتی با قطر بایستی چند مورد حل شود که مهم‌ترین آن میزبانی قطر از گروه اخوان‌المسلمین و حمایت از آن در داخل و خارج و وجود نیروهای ترکیه در قطر است.

روز جمعه «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت نیز اجرای گفت‌وگوهای سازنده برای پایان دادن به بحران قطر را تأیید کرده بود.

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین با قطر به دنبال اولین سفر خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۳۹۶ (۵ ژوئن ۲۰۱۷) به ریاض و اتهام‌های چهار کشور یادشده علیه دوحه قطع است و تلاش‌های آمریکا و کویت طی این مدت برای حل این بحران به منظور اعمال فشار بیشتر به ایران راه به جایی نبرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول