اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

توضیحات آبفای هرمزگان در خصوص آب آشامیدنی روستاهای نزدیک به سد جگین

شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ضمن عذرخواهی از مردم صبور روستاهای سیت، زرآباد و مرنگ، اطمینان داد تمام تلاش و توان خود را در جهت تامین آب شرب مورد نیاز مردم عزیز این روستاها به‌کار بندد.

توضیحات آبفای هرمزگان در خصوص آب آشامیدنی روستاهای نزدیک به سد جگین

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با توجه به انتشار گزارش خبرگزاری فارس در تاریخ ۱۵ آذرماه ۱۳۹۹ با عنوان «همسایگان تشنه جگین/ ماجرای روستاهای بی‌آب در نزدیکی یک سد» به استحضار می‌رساند: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان علی‌رغم  مشکلاتی نظیر پراکندگی روستاها در استان به‌ویژه شهرستان بشاگرد و کمبود منابع مالی که سبب کندی روند خدمات‌رسانی به روستاها شده است، بهبود روند آبرسانی به روستاها را در دستور کار برنامه‌های اولویت‌دار قرار داده است.

در همین رابطه، با توجه به مشکل کمبود آب در روستاهای سیت، زرآباد و مرنگ شهرستان بشاگرد و تاکید مقام عالی دولت در استان مبنی بر رفع این مشکل، این شرکت طی شش ماه گذشته در خصوص اخذ مجوز حفر یک حلقه چاهک در حاشیه سد جگین، پیگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام داده و با اخذ مجوز لازم در تاریخ  9 آذرماه 99 از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان، اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه را در دستور کار خود قرار داده است.

نکته دیگر؛ هم‌اکنون آب شرب مورد نیاز روستاهای مذکور از محل دو دهنه چشمه تامین می‌شود که به‌دلیل خشکسالی‌های اخیر، علی‌رغم وجود تاسیسات آبی (نظیر شبکه توزیع، مخزن، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ) در این روستاها و بهسازی چشمه‌ها، با کاهش آبدهی چشمه‌ها مواجه‌ایم.

همچنین از دیگر دلایل چالش کم‌آبی در این روستاها، دور بودن روستاهای زرآباد و مرنگ (در ۱۵ کیلومتری چشمه واقع شده‌اند) از منبع تامین آب است. به‌طوری آبفا برای رفع این مشکل اقدام به آبرسانی سیار (به‌صورت هفتگی) نموده است.

لازم به ذکر است؛ تامین آب شرب دو روستای سیت و زر آباد با جمعیت 102 خانوار (برابر 342 نفر) به عهده شرکت آب و فاضلاب است که از محل دو دهنه چشمه تامین می‌شود.

همچنین تامین آب شرب روستای مرنگ با جمعیت 99 خانوار (برابر 288 نفر) که یک روستای خودگردان است، توسط شورای روستا (از محل یک دهنه چشمه) صورت می‌گیرد.

گفتنی است؛ در حال حاضر نیاز آبی روستاهای مذکور 42 هزار و ۷۷۷ متر مکعب در سال است که با حفر و تجهیز چاهک، احداث شبکه برق و احداث دو خط انتقال در مجموع به طول 13 کیلومتر مشکل کمبود آب این روستاها برطرف می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتباری حدود 50 میلیارد ریال، این پروژه اجرا و به بهره‌برداری برسد.

در پایان ضمن عذرخواهی از مردم صبور روستاهای سیت، زرآباد و مرنگ، این شرکت اطمینان می‌دهد تمام تلاش و توان خود را در جهت تامین آب شرب مورد نیاز شما مردم عزیز به‌کار گیرد.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول