اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دانشجویان کشور اسلامی باید متدین و روشنفکر تمام‌عیار باشند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دانشجویان جامعه اسلامی افزون بر ویژگی‌های متدین و مسلمان بودن، باید یک روشنفکر تمام عیار باشند.

دانشجویان کشور اسلامی باید متدین و روشنفکر تمام‌عیار باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در دیدار با دانشجویان دانشگاه‌های استان بمناسبت گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو، تبیین و تشریح اتفاقات و حوادث روز دانشجو و پررنگ کردن یاد و خاطره شهدا و نخبگان دانشجو و دانشمندان کشور از جمله (شهید فخری‌زاده) در روز دانشجو را ضروری برشمرد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه انتظارات و توقعات نظام اسلامی از یک دانشجو، اظهار کرد: علم‌آموزی، کسب علم و دانش مهم‌ترین ویژگی یک دانشجو است در این راستا دانشجویان در کسب علم و دانش و ارتقای سطح علمی تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عدالت‌خواهی، آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی و آزاداندیشی را از دیگر ویژگی‌های شاخص یک دانشجو عنوان کرد.

وی برگزاری کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: در این نشست‌ها باید دغدغه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مساله ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و فراهم کردن شرایط ازدواج ساده و آسان جوانان با جدیت دنبال شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با تاکید بر برگزاری تریبون‌های دانشجویی اظهار کرد: ما از تشکل‌ها و تریبون‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه استقبال و حمایت می‌کنیم.

وی یادآور شد: در این تریبون‌ها باید مسایل مهم جامعه و مسایلی مانند مبارزه با سلطه استکبار جهانی برای دانشجویان تشریح شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان مساله مسکن را مهم‌ترین مسله جوانان عنوان کرد و گفت: برای فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان باید مشکل مسکن آنها حل شود.

وی خدمت به مردم استان کردستان باید به عنوان اولویت مهم دانشجویان مورد توجه ویژه قرار گیرد.


دانشجویان مسایل سیاسی و اقتصادی را مطالبه‌گری کنند

مسول نهاد رهبری و دبیر کانون حجاب و عفاف دانشگاه آزاد سنندج مطالبه‌گری اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را مهم‌ترین رسالت دانشجویان بیان کرد.

سیده محدثه موسوی‌زاده تاکید کرد: دانشجویان باید آگاه به مسایل و اولویت‌های جامعه باشند‌.

وی دانشجویان را جزو اقشار فرهیخته جامعه دانست و اظهارکرد: دانشگاهیان و دانشجویان نباید نسبت به دغدغه ها و حساسیت های جامعه بی‌تفاوت باشند.

موسوی‌زاده با اشاره به اینکه دانشگاه هم می‌تواند منشا فساد هم منشا اصلاح جامعه باشد اظهارکرد: دانشگاه مبدا همه تحولات است.

دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه پیام نور نیز شناخت فرهنگ انقلاب و پاسداری از آن جزو رسالت دانشجویان انقلابی دانست.

‌ سبحان حبیبی اظهار کرد: دانشجو باید در برابر دردها، فقر و محرومیت اقشار ضعیف جامعه احساس مسولیت داشته باشد.

وی افزود: امروز در شرایط دشوار کرونایی جامعه تعدادی از دانشجویان در قالب گروههای خودجوش  شبانه روز در شهرستان‌ها در راستای حمایت از افراد آسیب‌پذیر ناشی از ویروس کرونا تلاش می‌کنند.


حمایت از اشتغال دانشجویان از مهاجرت آنها جلوگیری می‌کند

دانشجوی دکترای ریاضی دانشگاه کردستان گفت: توجه به مساله اشتغال دانشجویان از  مهاجرت دانشجویان نخبه  به خارج از کشور  جلوگیری می‌کند.

جعفری بر تقویت علمی دانشجویان، بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان در مدیریت شهری و نیز برقراری ارتباط میان حوزه و دانشگاه تاکید کرد.

در ادامه میلاد آقایی دبیر سازمان دانشجویی استان گفت: دانشگاه می‌تواند متغییر جامعه باشد و انقلاب در تمام زمینه‌های کشور را رقم بزند.

به گفته وی، دانشگاه افزون بر آموزش علم و دانش می‌تواند مکانی برای فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و جنبش‌های انقلابی باشد.

انتهای پیام۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول