اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شناسایی ۱۳ هزار خانوار فاقد مسکن در بهزیستی خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار خانوار تحت پوشش سازمان در این استان شناسایی‌ شده که فاقد مسکن هستند و باید با برنامه‌ریزی و عقد تفاهم‌نامه‌های مختلف، مسکن را برای همه افراد تامین کرد.

شناسایی ۱۳ هزار خانوار فاقد مسکن در بهزیستی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حمیدرضا پور یوسف ظهر امروز در حاشیه رونمایی از یک هزار و ۹۳۴ مسکن افراد دارای معلولیت در کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: در این طرح ۸۹ واحد مسکونی به معلولین این استان واگذار می‌شود که به نمایندگی یک واحد در قوچان تحویل متقاضی شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با تأکید بر این موضوع که مسئله مسکن در بهزیستی یکی از موارد موردنیاز افراد دارای معلولیت است، بیان کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی از سال۹۴ برای خانواده‌هایی که دارای حداقل دو معلول هستند ساخته و تحویل آن‌ها شده است.

وی تصریح کرد: ۲۵۰ واحد مسکونی دیگر هم برای خانواده‌های بیش از ۲ معلول در حال ساخت است که انشاءلله امسال تحویل آن‌ها خواهد شد.

پور یوسف یادآور شد: در زمینه دیگر مددجویان تحت پوشش بهزیستی هم برای مسکن آن‌ها از سال ۹۴ و ۹۵ به بعد، ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: در حال حاضر حدود ۱۳ هزار خانوار در بهزیستی وجود دارد که فاقد مسکن هستند و امیدواریم با طرح‌ها و تفاهم‌نامه‌های مختلف، مسکن برای همه افراد برقرار شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده خودکشی دختر ۱۵ ساله دریکی از مراکز بهزیستی، گفت: طبق اعلام در رسانه‌ها معاون دادستان در این زمینه اعلام‌جرم کیفری کرده است که منتظریم روال قانونی شروع شود تا پیگیری‌ها صورت بگیرد.

باید از توانمندی‌های معلولین در زمینه‌های مختلف استفاده شود

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی نیز معلولان را دارای توانمندی‌های بسیار دانست و خاطرنشان کرد: باید از تمام این پتانسیل‌ها به‌منظور اعتلای جامعه استفاده کرد.

علی آذری بیان کرد: معلولین در این شهرستان مشکلات عمده‌ای درزمینه مسکن و اشتغال و حتی دسترسی به نیازهای اولیه خوددارند که حضور مدیران استانی به شناسایی این مشکلات و تعریف برنامه‌ای درست کمک می‌کند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول