اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کمک صنعت هوایی در انتقال دارو و تجهیزات پزشکی/ رفع اتهام شیوع کرونا از حمل و نقل هوایی

وزیر راه و شهرسازی گفت: در دوران شیوع کرونا حمل و نقل هوایی خدمات ارزشمندی از جمله انتقال دارو و تجهیزات پزشکی از طریق انجام ده ها پرواز ارائه کرده و توانسته است اقلام و کالا‌های مورد نیاز بهداشتی را به دست وزارت بهداشت برساند.

کمک صنعت هوایی در انتقال دارو و تجهیزات پزشکی/ رفع اتهام شیوع کرونا از حمل و نقل هوایی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم روز جهانی هواپیمایی امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیران عامل شرکت های هواپیمایی، مدیران شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و برخی دیگر از دست اندر کاران صنعت هوایی برگزار شد.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی و بخش حمل و نقل هوایی در موضوع مبارزه با بیماری کرونا پیشتاز اجرای پروتکل‌های بهداشتی بود.

محمد اسلامی ادامه داد: دشمن در روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، مدعی بود صنعت حمل ونقل هوایی عامل انتقال و ورود ویروس کرونا به کشور بوده و این اتهام پر تکرار همواره در روز‌های ابتدایی انتشار این ویروس، مطرح می‌شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برای رفع این اتهام در حوزه حمل و نقل هوایی تلاش گسترده‌ای توسط شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها، انجام شد که از زحمات بخش حمل ونقل هوایی در این حوزه قدردانی می کنم.

وی بیان کرد: همه بخش‌های حمل ونقل هوایی به سامانه بانک اطلاعاتی بیماران کرونایی متصل است و بدین ترتیب از ورود افراد دارای تست مثبت کرونا به وسایل نقلیه عمومی و هواپیما جلوگیری شده است؛ هم اکنون همه مدل‌های حمل و نقل عمومی بین شهری نظیر اتوبوس‌ها، قطارها و حتی ناوگان دریایی مسافری به این سامانه متصل شده است.

اسلامی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده به هیچ عنوان به بیمار کرونایی بلیت فروخته نمی‌شود و این یک برگ زرین دیگر در حوزه حمل ونقل هوایی و افتخارات این صنعت است که در جهت سلامت جامعه حرکت کرده است و پرچم دار گسترش سلامت هم به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این مدت صنعت حمل و نقل هوایی خدمات ارزشمندی از جمله انتقال دارو و تجهیزات پزشکی از طریق انجام ده ها پرواز ارائه کرده است.

وی بیان کرد: بخش حمل و نقل هوایی کشور توانست اقلام و کالا‌های مورد نیاز  بهداشتی را به دست وزارت بهداشت برساند و همچنان این اقدامات با قوت در حال انجام است.

اسلامی اظهار کرد: برنامه ریزی شده است بخش حمل و نقل هوایی واکسن‌های تامین شده را از مبادی مختلف به داخل کشور و سپس از آنجا به سایر شهرها منتقل کند و این افتخاری برای بخش هوایی کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول