اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برگزاری وبینار روز دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مرکز مازندران

وبینار گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با حضور ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور و آیت‌الله محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد و در این مراسم از 5 دانشجوی برتر تجلیل شده است.

برگزاری وبینار روز دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مرکز مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور امروز در وبینار گرامیداشت روز دانشجو، ضمن تبریک به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، بیان کرد: نقش اصلی را در دانشگاه دانشجو ایفا می‌کند، محوریت دانشگاه دانشجو است.

وی افزود: دانشجویان در مقابل فشارها و استکبار ستیزی همواره نقش محوری داشتند بر حول محور کلیدواژه‌ها فعالیت دارند، دانشگاه با بودن دانشجو هویت می‌گیرد.

*رویکرد استکبارستیزی دانشگاه

صالحی عمران خاطرنشان کرد: دانشگاه محلی برای یادگیری است و مسؤولیت دانشگاه تربیت دانشجویان است، دانشجویان نباید نقش غیرفعال داشته باشند، فلسفه آموزش در دانشگاه به‌گونه‌ای است که ارتباط تنگاتنگی با دانشجویان دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور با اشاره به اینکه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای دانشگاه بزرگی است، گفت: در این دانشگاه حدود ۷۰ درصد از دروس عملی است و ارتباط نزدیکی بین اساتید با دانشجو وجود دارد.

این مسؤول عنوان کرد: بها دادن به دانشجویان می‌تواند کمک کند، در شرایطی که کشور تحت فشار و تحریم‌ها است ما با رویکرد اشتغال مقاومت خواهیم کرد.

*دانشجویان حماسه ۱۶ آذر پیرو خط فکری امام بودند

در ادامه آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، با اشاره به یاد و نام شهدای هسته‌ای، به‌خصوص شهید فخری‌زاده، تاکید کرد: نقش این شهیدان در رشد و پیشرفت مملکت و به‌خصوص تقویت بنیان دانش و علم و دفاع موثر بوده است.

وی با اشاره به فرموده امام راحل، اضافه کرد: قلم و علم باید در راستای خدا باشد،  اگر در این راستا صورت بگیرد، علم‌ و جنگ در کنار هم مسلسل را کنار می‌گذارد اگر در کنار هم نباشد تبدیل به آدم‌کشی، باعث سرکشی و طغیان می‌شود.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: دانشگاه و دانشجو اگر در مسیر خدا باشند نیازی به جنگ نیست ولی اگر نباشند سبب سرکشی خواهد شد، با نگاهی به اتفاق ۱۶ آذر و حرکت دانشجویان می‌توان درک کرد که دانشجویان پیرو خط فکری امام بودند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: دانشگاه تهران که در سال ۱۳۱۳ آغاز به‌کار کرد نوپا بود اما دیدیم که در آن ماجراها اولین شعارهای مرگ بر آمریکا سر داده شد این همان  هویت استکبارستیزی است، جنبش‌های دانشجویی در مبارزه با نظام سلطه به‌وجود آمدند اما همان نظام سلطه این جنبش‌ها زا در مقابل‌حکومت‌ها قرار داد.

این مسوول تاکید کرد: باید به هویت روز دانشجو در حادثه ۱۶ آذر توجه کنیم و به نسل بعد انتقال دهیم که اگر اینکار را نکنیم به قربانیان آن روز خیانت کردیم، ۱۶ آذر و ۱۳ آبان از هویت ضد استکباری و ضد سلطه برخوردار هستند، دانشجویان آن روز پیرو خط و فکر امام بودند.

وی یادآور شد: در آن دوران در حوزه خارج از کشور هم جریاناتی همچون تشکیل دولت غاصب صهیونیست اسرائیل در سال ۲۷ شکل داده شد که  در از همان ابتدا در مقابله با فلسطین قرار گرفت در این حوزه خط فکری امام مدنظر است که در انقلاب خودش را نشان داده است، امروز نباید بگذاریم رویکرد استکبارستیزی و جنبش دانشجویی مغفول بماند.

* تقدیر از پنج دانشجوی برتر

در ادامه امیر حیاتی رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در مازندران با اشاره به اینکه روز ۱۶ آذر روز دانشجو، نباید فراموش کنیم که دانشجویان در راستای عدالت‌خواهی و استکبارستیزی حرکت کردند، گفت: یاد و نام  شهدای دانشجو به‌خصوص سه شهید شاخص امسال را زنده نگه می‌داریم.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی مازندران از ۱۲ مرکز فعال برخوردار است که چهار مرکز فعال در شهر ساری شامل ۹ مرکز پسران و ۳ مرکز دختران و ۳ مرکز در حال افتتاح است، در این دانشگاه بیش از ۱۴ هزار دانشجو دارد.

حیاتی خاطرنشان کرد: بیشتر رشته‌های این دانشگاه بازار پسند بوده و بیشتر در در مقطع کاردانی است، البته قرار است مقطع کارشناسی را اضافه کنیم، کیفیت خوابگاه‌های دانشگاه رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران، گفت: در بخش رفاهی برای دانشجویان اتفاقات و پیگیری‌های خوبی صورت گرفته، امیدوارم بتوانیم پیشرفت بهتری داشته باشیم، این دانشگاه در جهت اشتغال و برای رفع بیکاری قدم‌های خوبی را برداشته است، همچنین قرار است یک پروژه هزار و ۲۰۰ متری به دانشگاه اضافه شود.

به گزارش فارس: در پایان این مراسم به‌صورت نمادین از پنج دانشجو تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول