اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

لطافت برف و باران پاییزی در شهرهای استان اصفهان+ تصاویر و فیلم

بارش برف که از شب گذشته در پی ورود سامانه جدید بارشی به استان از سمت غرب، جنوب غرب و شمال غرب استان را تحت تأثیر خود قرار داده، باعث بارش رحمت الهی در مناطق مختلف استان شده است.

لطافت برف و باران پاییزی در شهرهای استان اصفهان+ تصاویر و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بارش برف که از شب گذشته در پی ورود سامانه جدید بارشی به استان از سمت غرب، جنوب غرب و شمال غرب استان را تحت تأثیر خود قرار داده، باعث بارش رحمت الهی در مناطق مختلف استان شده است.

از چادگان خبر می‌رسد بارش سامانه اخیر که به صورت برف بوده در شهر چادگان به ۹.۶ میلی‌متر می‌رسد و در بخش چنارود این شهرستان نیز بارش اخیر به ۱۴.۴ میلی‌متر رسیده است؛ ضمن آنکه ارتفاع برف در بخش چنارود به ۴ سانتی‌متر می‌رسد.

 

در کوهرنگ، سرچشمه زاینده‌رود نیز در شبانه‌روز گذشته  ۵.۹ میلی‌متر و در سال زراعی جاری  ۳۰۴.۵ میلی‌متر بوده که نشانگر این مطلب است که ۲۲ درصد از بارش متوسط بلند مدت یک سال کامل زراعی در کوهرنگ دریافت شده است.

بارش در کوهرنگ نسبت به میانگین بلند مدت ۶ درصد بیشتر است ولی میانگین ارتفاع برف تا این موقع از سال ۱۶.۵ سانتی متر بوده و پارسال تا این موقع از سال ۳۷ سانتی‌متر ولی هم اکنون ۳ سانتیمتر برف وجود دارد.

 

بارش برف در شهرستان فریدون‌شهر نیز باعث سفیدپوش این شهرستان شد؛ برف در این شهرستان تردد و عبور و مرور در محورهای مواصلاتی این شهرستان را با مشکل مواجه کرده و برخی از راه‌های روستایی این شهرستان در بخش پشت‌کوه نیز مسدود شده است.

شهرستان سمیرم نیز از بارش‌های شب گذشته بی‌نصیب نماند و بارش‌ برف در این شهرستان، جلوه خاصی به جنوبی‌ترین شهرستان استان اصفهان بخشید؛ برف باعث آبگرفتگی معابر و کند شدن عبور و مرور و لغرندگی محورهای مواصلاتی در این شهرستان شد.

 

در شهرستان خوانسار نیز بارش برف باعث لغزندگی محورهای مواصلاتی این شهرستان شد؛ به طوری که رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز که از خوانسار به اصفهان در حال تردد بود، در گردنه خوانسار دچار واژگونی خودرو شد که طبق اعلام مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، مشکل خاصی برای وی رخ نداده و خاتمی با آمبولانس به اصفهان منتقل شده است.

بارش برف باعث سفیدپوش شدن شهرستان‌های فریدن و بوئین و میاندشت نیز شد؛ دالانکوه به عنوان مرتفع‌ترین قله در رشته‌کوه‌های زاگرس حال و هوای خاصی به خود گرفته است.

 

از کاشان نیز خبر می‌رسد بارش برف برخی از مناطق این شهرستان را سفیدپوش کرده است؛ بارش برف در رحق ایم شهرستان باعث خوشحالی کشاورزان شده است؛ در ابیانه نطنز نیز بارش برف طراوت خاصی به این روستای تاریخی بخشیده و در شهر کویری اردستان نیز بارش برف باعث خوشحالی مردم و به ویژه کشاورزان شده است.

 

 

به گزارش فارس، طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان این سامانه ناپایدار تا روز دوشنبه بر روی استان فعال خواهد بود و به تدریج در روز دوشنبه از استان خارج خواهد شد و پس از آن کاهش محسوس دما برای استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول