اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

تفریغ بودجه 97|آبفای 3 استان سهم آبرسانی به روستاها و عشایر را واریز نکردند

بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 97، 2بیش از 2 میلیارد تومان از منابع بدست آمده از محل اخذ 15 ریال به ازای فروش هر متر مکعب آب شهری به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز نشده است.

تفریغ بودجه 97|آبفای 3  استان  سهم آبرسانی به روستاها و عشایر را واریز نکردند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بررسی بند (ب) تبصره 6 گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور بیانگر آن است که شرکت آب و فاضلاب استان سمنان مبلغ 2 میلیارد و 390 میلیون و 148 هزار ریال از عوارض وصولی را به حساب خزانه‌داری کل کشور (موضوع این بند) واریز ننموده است.

همپنین، شرکت آب و فاضلاب استان مازندران مبلغ 20 میلیارد و 41 میلیون و 948 هزار ریال از عوارض وصول شده در آبان و آذرماه سال 1397 را به حساب دیگری مربوط به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نزد خزانه واریز نموده که علی رغم مکاتبات انجام دشده با شرکت اخیرالذکر، وجه مذکور به حساب شرکت آب و فاضلاب استان مازندران عودت داده نشده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، در استان اردبیل معافیت اعمال شده بابت فروش آب به شرکت آب و فاضلاب روستایی به مبلغ 245 میلیون و 824 هزار و 350 ریال مغایر مفاد بند ب تبصره 6 بودجه است.

به استناد گزارش تفریغ بودجه سال 1397 دیوان محاسبات کشور، مجموع موارد مذکور مبین عدم رعایت مفاد حکم بند ب تبصره 6 بودجه تشخیص داده شده است.

*بند ب تبصره 6 بودجه سال 97 چه می‌گوید؟

لازم به ذکر است، بر اساس این بند، وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آبفای شهری سراسر کشور مکلف است، علاوه بر دریافت نرخ‌ آب‌بهای شهری، به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب، مبلغ 150 ریال از مشترکان دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند، 100 درصد وجوه دریافتی تا سقف 750 میلیارد ریال از محل حساب مذکور در ردیف معین در بودجه شرکت مزبور صرفا جهت آبرسانی شرب روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد.

20 درصد اعتبار مذکور برای آبرسانی شرب عشایری و 80 درصد برای آبرسانی شرب روستایی بر اساس شاخص کمبود آب شرب سالم بین استان‌های کشور در مقاطع 3 ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از موافقتنامه بین سازمان برنامه بودجه استان‌ها و شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی استان‌ها یا سازمان امور عشایر ایران هزینه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول