اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

مهاجر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه شد/ انصاری بازنشسته و مشاور وزیر شد

سید رسول مهاجر سفیر سابق ایران در سوئد به عنوان معاون جدید دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه منصوب و غلامرضا انصاری نیز که بازنشسته شده قرار است به عنوان مشاور وزیر در امور دیپلماسی اقتصادی به فعالیت ادامه دهد.

مهاجر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه شد/ انصاری بازنشسته  و مشاور وزیر شد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سید رسول مهاجر» سفیر سابق ایران در سوئد به عنوان معاون جدید دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه منصوب و «غلامرضا انصاری» معاون سابق وزارت خارجه که بازنشسته شده نیز قرار است از این پس به عنوان مشاور وزیر امور خارجه در امور دیپلماسی اقتصادی به فعالیت ادامه دهد.

در همین خصوص امروز (شنبه) مراسمی با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار و «سیدرسول مهاجر» به عنوان معاون جدید دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه معرفی و مشغول به کار شد.

ظریف در این مراسم از زحمات و تلاش‌های غلامرضا انصاری معاون سابق دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در دوره تصدی تشکر و قدردانی کرد.

 

 

سید رسول مهاجر پیش از این در سمت‌هایی چون مدیرکل دفتر هماهنگی و پایش روابط اقتصادی دوجانبه وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای سوئد، رومانی، مجارستان و پرتغال و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه فعالیت کرده است.

گفتنی است معاونت دیپلماسی اقتصادی در ساختار جدید وزارت امور خارجه تعریف شد و غلامرضا انصاری که قبل از آن عهده‌دار سفارت ایران در دهلی نو بود این سمت را برعهده گرفت. ظریف ۲۷ دی ماه ۱۳۹۶ انصاری را به عنوان معاون جدید خود در این سمت معرفی کرد. (اینجا بخوانید)

انصاری در سمت‌هایی چون مدیرکل غرب اروپا بوده، در سمت‌هایی چون کاردار و سفیر ایران در لندن و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و دهلی نو فعالیت کرده و مدتی نیز مدیرکل همکاری های اقتصادی وزارت خارجه بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول