اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مرمت آثار تاریخی سمنان؛ مستلزم اختصاص اعتبارات مناسب

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر اختصاص اعتبارات مناسب برای مرمت آثار تاریخی این استان تأکید کرد.

مرمت آثار تاریخی سمنان؛ مستلزم اختصاص اعتبارات مناسب

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، دفتر نمایندگی ولی‌فقیه و مرکز خدمات حوزه علمیه استان سمنان در زمینه توسعه خدمات تفاهم‌نامه همکاری اظهار کرد: گردشگری یکی از ظرفیت‌های مناسب برای توسعه اقتصادی استان سمنان است؛ بنابراین این حوزه باید تقویت شود.

وی تقویت بخش گردشگری استان سمنان را منوط به اختصاص اعتبارات لازم دانست و خطاب به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مرمت آثار تاریخی نیاز به تخصیص اعتبارات لازم دارد.

وی بیان کرد: با فعالیت در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی، می‌توان کارهای فرهنگی و اقتصادی خوبی به انجام رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه امضای تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه خدمات از سوی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه، اداره کل میراث فرهنگی و مرکز خدمات حوزه علمیه استان سمنان اقدامی جدید است، عنوان کرد: آثار و برکات این کار خداپسندانه و مردم‌پسند در جامعه تجلی می‌یابد.

شاهچراغی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه زمینه‌ساز بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرفین برای ارائه خدمات مطلوب‌تر و بهتر است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان سمنان نیز در این مراسم هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را توانمندسازی طلاب و خانواده طلاب و انجام امور در منزل با بهره‌گیری از آموزش صنایع‌دستی، نمایش و فروش محصولات طلاب در نمایشگاه‌ها، استفاده از طلاب مسلط به زبان عربی برای راهنمایی گردشگران عرب‌زبان و ... عنوان کرد.

حسینعلی قدرتی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا سال آینده، بیش از ۵۰ درصد خانواده طلاب در خانه به تولید صنایع‌دستی اشتغال داشته باشند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول