اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

موج جدید بارش ها در کشور و باران در پایتخت از فردا/آلودگی هوای شهرهای بزرگ از 18 آذر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه ۱۶ آذر فعالیت سامانه بارشی تشدید می‌شود و غیر از سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان سایر مناطق کشور را در بر خواهد گرفت.

موج جدید بارش ها در کشور و باران در پایتخت از فردا/آلودگی هوای شهرهای بزرگ از 18 آذر

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: پایان وقت امروز  در استان‌های سمنان، قم، البرز و تهران بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه ۱۶ آذر فعالیت سامانه بارشی تشدید می‌شود و غیر از سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان سایر مناطق کشور را در بر خواهد گرفت، در این روز بارش در شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی، شمال شرق، ارتفاعات استان‌های کرمان و فارس به صورت برف و در برخی نقاط استان‌های فارس، بوشهر، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: از صبح دوشنبه ۱۷ آذر به تدریج بارش در شمال غرب و غرب کشور قطع می‌شود و عمده بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و دامنه جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق، شرق و جنوب شرق خواهد بود و در این روز در نواحی مرکزی کشور بارش پراکنده داریم.

* هشدار سیلاب و خسارت به محصولات کشاورزی و احتمال لغو پروازها در 3 استان

ضیائیان اظهار کرد: از اوایل وقت یک‌شنبه ۱۶ آذر تا پیش از ظهر دوشنبه ۱۷ آذر، در نیمه شمالی بوشهر، نیمه شمالی و غرب فارس و نیمه شمالی کرمان، بارش شدید باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می شود، که اثر آن طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب، آب گرفتگی گسترده معابر، خسارت به محصولات و زمین‌های کشاورزی و تجهیزات گلخانه ای، لغزندگی و کاهش دید جاده‌های کوهستانی به دلیل بارش برف و لغو و تاخیر در پروازها خواهد بود.

وی تأکید کرد: توصیه می شود اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب، اجتناب اکید از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، کنترل آب‌بندها و استفاده از سیل بندها در کنار رودخانه‌ها، مدیریت سدها و لغو سفرهای غیر ضروری درون شهری و برون شهری در دستور کار قرار گیرد.

* افزایش آلاینده های جوی از 18 آذر در شهرهای بزرگ و صنعتی

ضیائیان گفت: روز سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش رخ می‌دهد و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، همچنین روز چهارشنبه ۱۹ آذر در استان گیلان بارش پراکنده داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر و خلیج فارس تا اواخر وقت دوشنبه مواج است، اضافه کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

* پیش بینی بارش برف و باران در پایتخت برای 2 روز آینده

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت: اظهار داشت آسمان تهران روزهای آینده ابری همراه با مه رقیق و بارش باران پیش‌بینی می‌شود، همچنین فردا شب بارش باران در تهران ادامه دارد و احتمال بارش برف نیز وجود دارد، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۷ و سه درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه نیز آسمان تهران ابری در برخی ساعات بارش برف و باران با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و اواخر وقت دوشنبه به تدریج ابرها در آسمان تهران کاهش می یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای سه درجه زیر صفر و اردبیل با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول