اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

معرفی یک گروه‌ مردمی در فارس‌ من| «فرهنگیان جوان» تشکلی مطالبه‌گر در آموزش و پرورش

این گزارش درباره یکی از گروه‌های مردمی فعال در فارس ‌من به نام تشکل «فرهنگیان‌ جوان» است.

معرفی یک گروه‌ مردمی در فارس‌ من| «فرهنگیان جوان» تشکلی مطالبه‌گر در آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس؛ فارس من حالا میلیون‌ها سردبیر دارد؛ میلیون‌ها انسان دغدغه‌مندی که یا کمپین ثبت کردند یا از پویش‌های موردعلاقه‌شان حمایت کردند. تک‌تک آن‌ها فعال اجتماعی هستند؛ آدم‌های دردمندی که نمی‌توانند نسبت به دور و اطرافشان بی‌تفاوت باشند. فکر و انگیزه انقلابی‌شان از سوی دیگر منبع الهام‌بخشی برای رهبری و هدایت دیگران است.


این سلسله گزارش‌ها مستقیماً درباره آن‌هاست. سردبیران کمپین‌ساز؛ رهبران جنبش‌های مردمی فارس من. پنجمین گزارش درباره گروه مردمی «جمعیت فرهنگیان جوان» است. جمعیت فرهنگیان جوان در سال ۹۵ با هدف تاثیرگذاری بر فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان ، تربیت دبیر شهید رجایی و عموم فرهنگیان تشکیل شد. طرح‌ریزی این جمعیت در ابتدا انتقاد از سیاست های غلط آموزش و برگزاری برنامه های مطالعاتی، تبینی بود.

بنابر گفته‌ی موسسین تشکل فرهنگیان جوان این جمعیت تا سال ۹۶ در سطح استان خراسان رضوی فعالیت داشت که در این بازه ی زمانی هر دو هفته یکبار جلساتی برای بررسی مسائل آموزش و پرورش شهرستان های استان خراسان رضوی و ارائه ی راهکار را برگزار می کردند.


خلیلی فریمانی موسس این تشکل فرهنگی مردمی در مورد آغاز فعالیت‌های رسمی این تشکل می‌گوید: «بعد از یکسال از فعالیت غیر رسمی به سمت گرفتن مجوز از وزارت کشور تحت عنوان حزب تخصصی رفتیم تا بتوانیم سال‌ها فعالیت خود را ادامه دهیم. اساسنامه جمعیت فرهنگیان جوان را با نگاهی بر اساسنامه حزب جمهوری اسلامی، انجمن اسلامی دانش آموزان، جامعه اسلامی معلمان و... با رویکرد جوان‌گرایی و خاص معلمین نوشتیم.»

وی در ادامه پیرامون ساختار این تشکل افزود: «بعد از ثبت اساسنامه باید بستر کار مشخص می‌شد. برای هر شهرستان دبیری تعیین و چارتی سازمانی مشابه آموزش و پرورش با چهارمعاونت پشتیبانی، آموزشی، پرورشی و پژوهشی ایجاد کردیم. این ۴ معاونت در حقیقت بازوی دبیرند که ابتدا کار نظارت و سپس کار علمی و پژوهشی انجام می دهند. در کنار این چارت هیات اندیشه ورزی نیز با حضور اساتید دانشگاه فرهنگیان برای گرفتن مشورت تشکیل شد.»
 


خلیلی فریمانی در مورد محرک اصلی فعالیت این تشکل می‌گوید:«در این سیر نیروسازی برای جبهه انقلاب رخ می‌دهد. افرادی که در این عرصه ابتدا با مسئله ها آشنا می شوند و سپس برای حل آن راه حل ارائه می دهند. برای حرکتی که آغاز کرده‌ایم دو موضوع محرک و پیشران کار بود نخست صحبت های رهبری در دیدارشان با تشکل های دانشجویی در سال ۹۷ و دوم صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط ایشان در بهمن ماه همان سال. وقتی ایشان از جوانان می‌خواهند زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی باشند و دولت جوان حرب اللهی را روی کار بیاورند طبیعتا در این دولت جوان اسلامی  باید آموزش و پرورش نیز اسلامی باشد. و برای تحقق این هدف نیاز به پرورش معلمان و نیروهای کارآمد داریم.»

 

در فارس‌من گروه‌های فعال مردمی زیادی برای شنیده شدن صدای مطالبه‌گری‌شان به ما اعتماد کرده‌اند. در گزارش‌های آتی به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول