اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عنابستانی: قانون اقدام راهبردی برای «لغو تحریم‌ها» به دنبال تامین منافع ملت است

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه تجربه نشان داده که تحریم‌ها با مذاکره برداشته نمی‌شود، گفت:‌ قانون اقدام راهبردی برای «لغو تحریم‌ها» به دنبال تامین منافع ملت است.

عنابستانی: قانون اقدام راهبردی برای «لغو تحریم‌ها» به دنبال تامین منافع ملت است

علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و تبدیل آن به قانون گفت: تجربه نشان داد که تحریم‌ها با مذاکره برداشته نمی‌شود و دیگر این مسأله نیاز به استدلال ندارد؛ چراکه در چند سال گذشته ما آن را تجربه و حس کردیم و این تجربه نشان داد که راهکار مناسب برای این امر بی اثر کردن تحریم‌هاست.

وی افزود: برای بی اثر کردن تحریم‌ها باید دشمن را از ادامه این مسیر مأیوس کرد و برای این منظور باید ابتدا ظرفیت‌های داخلی را به کار گرفت و تقویت کرد و دوم این که پالس منفی از داخل به خارج از کشور منتقل نشود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تجربه چند سال گذشته نشان داد که کوتاه آمدن و عقب نشینی در برابر دشمن یا به قول آقایان صبر استراتژیک باعث می‌شود تا دشمن جلوتر بیاید و به همین خاطر باید مسیر مقاومت را در پیش گرفت و اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها این مسیر را دنبال می‌کند.

عنابستانی خاطرنشان کرد: ما در طول سال‌های گذشته به تعهداتمان در برجام عمل کردیم اما طرف مقابل خیر، و در مواد 37 و 38 برجام هم آمده که هر گاه یکی از طرفین به تعهداتش عمل نکرد طرف مقابل می‌تواند به همان اندازه تعهداتش را کم کند و مصوبه مجلس در این رابطه به هیچ وجه مغایرتی با برجام ندارد و در چارچوب آن تنظیم و تصویب شده است.

وی افزود: ما در این مصوبه به طرف مذاکره کننده دو ماه فرصت داده‌ایم و گفته‌ایم که ما در این دو ماه با وجود عدم انجام تعهدات از سوی آنان پروتکل الحاقی را اجرا می‌‌کنیم و اگر در این دو ماه آنها به تعهداتشان عمل کردند و تحریم‌ها را لغو کردند، ما نیز در ادامه مسیر به تعهداتمان عمل خواهیم کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به فرض هم اگر ما بخواهیم مجدد پای میز مذاکره بنشینیم باید چیزی داشته باشیم که به پشتوانه آن بخواهیم مذاکره کنیم، در حالی که ما در سال‌های گذشته همه چیزمان را در ارتباط با برجام داده‌ایم و هیچ چیز از طرف مقابل نگرفته‌ایم و با دست خالی که نمی‌شود مذاکره کرد.

عنابستانی خاطرنشان کرد: همان طور که گفتم قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مسیر مقاومت را در پیش گرفته تا از این طریق منافع ملت ایران را تأمین کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول