اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

در قانون «لغو تحریم‌ها» نظر شورای عالی امنیت ملی گرفته شد

️نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی تمامی تعهدنامه‌ها باید توسط مجلس به تصویب برسد، گفت: برای تصویب طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» نظر شورای عالی امنیت ملی گرفته شده و ماه‌ها روی آن بحث شد.

در  قانون «لغو تحریم‌ها» نظر شورای عالی امنیت ملی گرفته شد

حسین خسروی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص طرح دو فوریتی مجلس شورای اسلامی با عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» اظهار داشت: این طرح از قبل در مجلس مطرح و فوریت اول آن چندین هفته قبل در مجلس به تصویب رسیده بود، اما با حادثه ترور دانشمند شهید فخری‌زاده، مجلس مصمم شد تا یک فوریت آن را به دو فوریت تبدیل و در عمل برای آن شدت بیشتری ایجاد کند.

آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها، به هیچ‌کدام از تعهداتشان در برجام عمل نکردند

وی افزود: مجلس با تصویب این طرح دنبال این است تا کشورهای ۱+۴ را در خصوص عمل به تعهداتشان متعهد کند، چراکه متأسفانه تجربه نشان داده تاکنون آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها، به هیچ‌کدام از تعهداتشان در این توافق عمل نکرده‌اند.️

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در واقع این طرح پشتوانه‌ای برای دولت است، تصریح کرد: این طرح پشتوانه‌ای برای مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی است، چراکه اکنون مذاکره‌کنندگان در تمام دنیا از پشتوانه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و غیره برخوردار هستند.

 فایده‌های ۷ سال مدیریت خود را برای مردم شرح دهید

خسروی ادامه داد: در این بین برخی افراد این طرح را به ضرر جمهوری اسلامی ایران می‌دانند که باید در پاسخ به این افراد گفت اگر این طرح به ضرر کشور است، فایده‌های هفت سال مدیریت خود را شرح دهید.

وی با بیان اینکه عده‌ای حتی آب خوردن مردم را به مذاکره با دشمن مربوط می‌دانستند، اضافه کرد: مگر قرار نبود همه تحریم‌ها لغو شود؟ مگر برخی از دوستان اعلام نمی‌کردند که با اجرایی شدن برجام روزانه میلیون‌ها دلار وارد کشور می‌شود؟

️نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه هیچ‌کدام از این تعهدات عملی نشده است، افزود:رئیس‌کل سابق بانک مرکزی اعلام کرد که هیچ چیزی از برجام نصیب ما نشد، وزیر امور خارجه اعلام نکرد که اجازه افتتاح یک حساب بانکی را هم به ما نمی‌دهند، حالا این طرح چه ضرری دارد؟

بری تصویب این طرح نظر شورای عالی امنیت ملی گرفته شد

️خسروی با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی تمامی تعهدنامه‌ها باید توسط مجلس به تصویب برسد، تصریح کرد: برای تصویب این طرح نظر بسیاری از مسئولان و کارشناسان امنیتی، اطلاعاتی، شورای عالی امنیت ملی گرفته شده و ماه‌ها روی آن بحث شده است.

وی تأکید کرد: قانون تا زمانی که قانون است، باید اجرا شود، اما اگر نقص و اشکالی هم دارد، دولت می‌تواند در خصوص آن لایحه ارائه دهد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول