اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افتتاح سه مرکز سریع تشخیص کرونا در شاهین‌شهر و میمه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: با اجرای طرح غربالگری خانه به خانه نیروهای بسیج در طرح حافظان سلامت محلات، سه مرکز سریع تشخیص کرونا هم در شهرستان شاهین‌شهر و میمه افتتاح شد.

افتتاح سه مرکز سریع تشخیص کرونا در شاهین‌شهر و میمه

علی پارسا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: با اجرای طرح غربالگری خانه به خانه نیروهای بسیج در طرح حافظان سلامت محلات، سه مرکز سریع تشخیص کرونا هم در شهرستان شاهین‌شهر و میمه افتتاح شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه افتتاح مرکزهای تشخیص سریع کرونا را در راستای افزایش تعداد شناسایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بیان و خاطرنشان کرد: مرکزهای افتتاح‌شده در شهرهای گز(میدان توحید، بلوار مسجد جامع، حسنیه اهل‌بیت) و شاهین‌شهر در منطقه (گلدیس، پایگاه سلامت علامه حلی، خیابان علامه حل و خانه کارگر،خیابان صیاد شیرازی، خیابان بوستان، خیابان بهار، مسجد امام حسن مجتبی) هرروز از ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر، به تشخیص بیماری کرونا شهروندان می‌پردازند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر دو نوع کیت تشخیص برای شناسایی مبتلایان به کرونا در شهرستان شاهین‌شهر و میمه وجود دارد اظهار داشت: آزمون‌های تشخیص، پی سی آر و سریع کرونا که ‌در عرض نیم ساعت بیماری را تشخیص می‌دهد در اختیار مرکزهای مقابله با بیماری کرونا قرارگرفته است.

پارسا ادامه داد: آزمون پی‌سی‌آر برای گروه پرخطر از جمله برای زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال، افراد با بیماری زمینه قلبی، ریوی، فشارخون، دیابت، تالاسمی، هموفیلی و اطرافیان بدون علامت بیماران مثبت و کیت تشخیص سریع نیز (تست رپید) برای تمامی افراد علامت‌دار استفاده می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه بیان کرد: برون‌رفت از شرایط پیشرو، نیازمند رعایت ۴ اصل اساسی استفاده از ماسک در اماکن عمومی، پرهیز از حضور در تجمعات و ترددهای غیرضروری در معابر، رعایت بهداشت فردی و ضدعفونی و شست شوی مداوم دست‌ها است.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول