اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

«گردان آلیا» روی آنتن شبکه سحر/ روایتی از کشتار فلسطینیان

مستند «گردان آلیا» اجیر شدگان تک تیرانداز شوروی توسط ارتش صهیونیستی برای کشتار فلسطینیان و لبنانی ها را در کانال کردی شبکه سحر به تصویر می کشد.

«گردان آلیا» روی آنتن شبکه سحر/ روایتی از کشتار فلسطینیان

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، روایت جنایت جنگی صهیونیست ها در اجیر کردن هزار تن از افسران تک تیرانداز حرفه ای در ارتش شوروی سابق در سیزدهم ژانویه 2009 برای کشتار نظامیان فلسطینی و لبنانی در کرانه باختری در مستند «گردان آلیا» از کانال کردی شبکه سحر پخش خواهد شد.

در این مستند تشریح خواهد شد که این تک تیراندازان برای محافظت از ارتش صهیونیست ها تحت عنوان «گردان آلیا» به معنی بازگشت به سرزمین موعود، استخدام شدند و بدین طریق هزاران جنایت هولناک را رقم زده اند.

این فیلم مستند از میان 198 عنوان فیلم از 39 کشور جهان، برنده جایزه اول حقوق بشر جشنواره بین المللی الجزیره (Al Jazeera Film Festival) شد. کار یک تیم مستند ساز به تهیه کنندگی و کارگردانی فردی اسپانیایی بنام راشد رضوان و نویسنده پرتغالی کارمن مارکوز است.

مستند «گردان آلیا» در شبکه پرس تی وی تولید شده و علی اکبر اسماعیل زاده آن را زبانگردانی کرده است و 13 آذر ساعت 22 به وقت تهران به مدت 58 دقیقه از کانال کردی شبکه سحر پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول