اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش تل‌آویو برای تغییر بافت جمعیتی فلسطین اشغالی؛ یهودیان اتیوپی وارد فلسطین شدند

در راستای تغییر بافت جمعیتی فلسطین اشغالی، مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که صدها مهاجر یهودی اهل اتیوپی امروز وارد تل‌آویو شدند.

تلاش تل‌آویو برای تغییر بافت جمعیتی فلسطین اشغالی؛ یهودیان اتیوپی وارد فلسطین شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های رژیم صهیونیستی از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ورود بیش از ۳۰۰ مهاجر یهودی اهل اتیوپی به تل‌آویو خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی «رأی الیوم»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «بنی گانتز» وزیر جنگ و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه این رژیم صبح امروز (پنجشنبه) در فرودگاه بن گوریون از مهاجران اتیوپیایی استقبال کرده‌اند.

رأی الیوم با اشاره به ورود تعداد زیادی زن و کودک یهودی، نوشت که این اقدام در راستای طرح اسکان دو هزار یهودی اتیوپایی در فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

همزمان با ورود این مهاجران، نخست‌وزیر رژیم صهیونستی در حساب کاربریش در توئیتر خبر داد که ۱۰۰ مهاجر یهودی دیگر نیز فردا (جمعه) وارد تل‌آویو خواهند شد و تا ابتدای سال ۲۰۲۱ تعداد مهاجران به ۲۰۰۰ نفر خواهد رسید.

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز که برای استقبال از مهاجران به فرودگاه بن گوریون رفته بود، در حساب کاربری خود نوشت که ویروس کرونا «جلوی اسرائیل را برای استقبال مهاجران یهودی نقاط مختلف جهان نخواهد گرفت».

کابینه رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر گذشته طرح اسکان دو هزار یهودی اهل اتیوپی را تصویب کرده بود.

مرکز پخش رادیویی-تلویزیونی رژیم صهیوینستی (کان) نیز گزارش داده بود که تعداد یهودیان اتیوپیایی که طی سال‌های گذشته به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده‌اند، به ۹۵ هزار نفر می‌رسد.

روز سه‌شنبه هفته جاری نیز وزیر مهاجرت و تکامل رژیم صهیونیستی برای بررسی موضوع مهاجرت یهودیان وارد آدیس‌آبابا پایتخت اتیوپی شده بود.

تمام این تحولات پس از آن صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر در گفت‌‌و‌گویی تلفنی با «آبی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی گفته بود که قصد دارد ۲۰۰۰ یهودی از ساکنان آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی  و شهر «گوندار» (شمال) را فورا در فلسطین اشغالی اسکان دهد.

 نخست‌وزیر اتیوپی نیز ضمن اعلام اینکه با این اقدام  تل‌آویو مخالفتی ندارد و گفته بود که این اقدام بیانگر ارتباط ویژه میان دو طرف است.

از سوی دیگر، نهاد موسوم به دیوان نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که قرار است ۳۷۰ میلیون شِکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) از بودجه این رژیم را به اسکان یهودیان اهل اتیوپی اختصاص دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول