اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

انجام 300 کیلومتر برفروبی در جاده‌های کردستان/تمام راه‌های استان باز است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: طی شبانه روز گذشته 300 کیلومتر برفروبی در سطح محورهای استان انجام شده است.

انجام 300 کیلومتر برفروبی در جاده‌های کردستان/تمام راه‌های استان باز است

محمدراشد مدرس‌گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: طرح زمستانه رسما از 15 آذر تا 15 فروردین برگزار می‌شود، اما به دلیل شرایط جوی که بر استان حاکم شد امسال این طرح به دلیل بارش برف زودتر شروع شد.

وی خاطرنشان کرد: ‌در حال حاضر در تمام شهرستان‌ها 450 راهدار با 350 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در 23 راهدارخانه فعال هستند.

ذخیره‌سازی 25 هزار تن شن و نمک در راهدارخانه‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: 25 هزار تن شن و نمک نیز در حال حاضر در راهدارخانه‌های سطح استان ذخیره‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام جاده‌های استان باز و تردد بدون مشکل در آن جریان دارد.

مدرس‌گرجی خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته حدود 300 کیلومتر برفروبی در سطح محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شده و در حال حاضر تمام راه‌ها باز است.

به گفته وی، 450 تن شن و نمک نیز برای جلوگیری از یخ‌زدگی و مسدود شدن مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با تاکید براینکه فعالیت‌های راهداری و برفروبی در راه‌های روستایی هر ساله به بخش خصوصی واگذار می‌شود، گفت: اولویت نیروهای راهداری اداره‌کل حمل و نقل جاده‌ای استان مسیرهای اصلی و فرعی است.

مدرس‌گرجی تصریح کرد: نیروهای راهداری در صورت نیاز با توجه به شرایط و مسدود شدن راه‌های روستایی به کمک بخش خصوصی می‌روند.

وی گفت: قرارداد با بخش خصوصی از اول دی ماه‌ انعقاد می‌شود و تا آن زمان برفروبی و بازگشایی راه‌های روستایی در زمان بارش نزولات آسمانی به عهده خود نیروهای راهداری‌ استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خاطرنشان کرد: با وجود بالا بودن حجم کار توانسته‌ایم در انجام وظایف به بهترین شیوه ممکن عمل کنیم و راه‌های روستایی مسدود شده در کمترین زمان ممکن بازگشایی شده‌اند.

ماشین‌آلات راهداری مشکل خاصی ندارند

وی در مورد وضعیت ماشین‌آلات راهداری هم گفت: با کمک خوب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان، بخشی از مشکلات در این بخش رفع شده البته هنوز با مشکلاتی مواجه هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: یک‌ میلیارد و 200 میلیون تومان بدهی مربوط به سال گذشته بخش خصوصی در حوزه راهداری باقی مانده بود که خوشبختانه تامین اعتبار شده و در حال پرداخت هستیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول