اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تولید واکسن کووید ۱۹ ایرانی در مرحله فاز انسانی/ کاهش مرگ و میر اصلی ترین هدف است

معاون درمان وزارت بهداشت در رابطه با وضعیت واکسن کرونا در کشور گفت: کشور ما نیز مانند همه کشورهای دیگر در فاز مطالعاتی هستیم و در فاز انسانی هستیم که به تعداد قابل قبولی تزریق باید انجام شود و نتیجه بخش باشد.

تولید واکسن کووید ۱۹ ایرانی در مرحله فاز انسانی/ کاهش مرگ و میر اصلی ترین هدف است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، قاسم جان‌بابایی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز درمانی این شهرستان اظهار داشت: در بازدیدی که در اوج کرونا از شهرستان بروجرد داشتم کادر پزشکی و پرستاران بسیار خوب تلاش کردند و توانستند بزرگترین بیمارستان شهرستان که به هر حال بیمارستان جدیدی بود را زیر بار کرونا ببرند تا مردم نیز نگرانی نداشته باشند و این پیک بزرگ را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با رعایت کردن مردم و همت مسوولان روند رو به کاهش است افزود: تعداد بیمار ها کمتر شده و امیدوارم رعایت پروتکل‌ها در دستور کار مردم باشد و با نداشتن تجمعات و مهمانی خانوادگی و حذف رفت و آمدهای غیر ضروری از قرمز شدن شرایط جلوگیری شود تا کارهای روزانه مردم مختل نشود.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اصلی‌ترین هدف ما کاهش مرگ و میر است تا به نقطه صفر برسد.

جان بابایی تصریح کرد: اورژانس بیمارستان چمران باید توسعه یابد و بازسازی شود، بخش آی‌سی‌یو و بخش اِن‌آی‌سی‌یو نیز راه اندازی شود، همچنین تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل نیز جزء برنامه ماست.

وی خاطر نشان کرد: در بحث توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) نیز که پایه آن خود خیرین هستند در کنار دانشگاه و وزارت بهداشت انجام شود و تامین سی‌تی‌اسکن توسعه اورژانس که اتفاق می‌افتد تا فضای بیشتری برای خدمات قلب و عروق، داخلی و بیمارستان امام خمینی(ره) باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) و چمران هر دو فرسوده هستند و آمادگی داریم که بتوانیم برای ساخت بیمارستان جدید موافقت اصولی کسب کنیم اما لازم است سازمان برنامه و بودجه،نماینده شهرستان و رئیس دانشگاه همکاری کنند تا بتوانیم ردیف بودجه برای آن تعریف کنیم.

جان بابایی افزود: با تاسیس بیمارستان جدید می توانیم مشکلات بیمارستان چمران و بیمارستان امام خمینی(ره) را به انجا منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه شاُن و منزلت مردم باید حفظ شود عنوان کرد:این بیمارستان‌ها در شاُن و منزلت مردم نیست گرچه در این بیمارستان‌ها بازسازی ها و تلاش‌های زیادی شده اما بنا قدیمی است.

وی در رابطه با وضعیت واکسن کرونا در کشور گفت: کشور ما نیز مانند همه کشورهای دیگر در فاز مطالعاتی هستیم و در فاز انسانی هستیم که به تعداد قابل قبولی تزریق باید انجام شود و نتیجه بخش باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت  عنوان کرد: زیر ساخت تولید واکسن در کشور خوب جلو رفته که از دنیا عقب نماند و تلاش دولت نیز این است که بتوانند از همه منابع خود استفاده کند و اگر واکسنی در دنیا تولید شد مردم محروم نمانند و دستور پیش‌خرید واکسن نیز دادیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول