اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مناسب‌سازی 466 دستگاه اتوبوس برای افراد دارای معلولیت در مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد از فعالیت ۴۶۶ دستگاه اتوبوس مناسب‌ برای استفاده معلولان در خطوط اتوبوسرانی در این شهر خبر داد.

مناسب‌سازی 466 دستگاه اتوبوس برای افراد دارای معلولیت در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سعید حسینقلی زاده مقدم با گرامیداشت روز جهانی معلولان به اقدامات انجام شده در سازمان اتوبوسرانی برای مناسب‌سازی ناوگان برای استفاده افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: اکنون ۴۶۶ دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده در نقاط مختلف در حال ارائه خدمت به شهروندان و معلولان عزیز هستند که عمده آنها در مسیرهای محوری نظیر خطوط منتهی به حرم مطهر و سایر مسیرهای شریانی سطح شهر فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد افزود: اتوبوس‌های فوق از نوع کف کوتاه (Low Entry) بوده و بخش زیادی از آنها مجهز به رمپ ویژه معلولین هستند، همچنین جایگاه قرارگیری ویلچر در داخل آنها پیش‌بینی شده، تا چند روز آینده ۳۱ دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان فوق افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه با همکاری انجمن حامیان شهر بدون مانع آموزش‌های لازم به کلیه همکاران در خصوص نحوه خدمات‌رسانی به این عزیزان نیز داده شده، ادامه داد: در حال حاضر بخش عمده ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر که دارای سایبان هستند به رمپ ویژه معلولین مجهز شده و در کنار آن سطح ایستگاه‌ها با سطح پیاده‌رو همسان‌سازی شده است تا این افراد بتوانند بدون وجود مانعی وارد ایستگاه های اتوبوس شوند.

حسینقلی زاده مقدم با اشاره به اینکه سایر ایستگاه‌های فاقد معارض نیز در حال مطالعه و امکان‌سنجی برای اصلاح است، گفت: همچنین ۶۵ ایستگاه پرمسافر نیز به دستگاه‌های شارژ خودکار من کارت (cashless) مجهز شد‌ه‌اند که این دستگاه‌ها در کوتاه‌ترین ارتفاع ممکن با قابلیت دسترسی افراد دارای معلولیت به آنها نصب شده است.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول